Reklama

Ministerstwa negocjują w sprawie Radomia

Rozpoczęły się negocjacje w sprawie przyszłości radomskiego lotniska cywilnego

Publikacja: 23.04.2018 20:10

Ministerstwa negocjują w sprawie Radomia

Foto: materiały prasowe

Rozmowy prowadzą przedstawiciele ministerstw infrastruktury i obrony narodowej. Lotnisko należy do samorządu radomskiego, ale chce je przejąć Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze.

Jak przypomina szef Kancelarii Senatu Jakub Kowalski, radny PiS w Radomiu, do przejęcia kontroli nad lotniskiem przez PPL potrzebna jest zgoda wojska. W Radomiu siedzibę ma 42. Baza Lotnictwa Szkolnego i odbywają się tu loty wojskowe, dlatego większa cywilna aktywność - pojawienie się przewoźnika czy rozpoczęcie inwestycji - wymaga wielu uzgodnień.

Dotąd lotnisko kosztowało władze Radomia około 100 milionów złotych i nadal wymaga niemałych nakładów. Nie korzysta z niego regularnie żadna linia lotnicza.

Osobno PPL negocjuje też warunki przejęcia z prezydentem Radomia Radosławem Witkowskim. Pierwotnie PPL miał objąć udziały w miejskiej spółce, ale ostatecznie zdecydowano o innej formule. Szczegółów strony nie ujawniają.

PPL chce mieć decydujący głos w sprawie lotniska, bo zamierza zainwestować w nie setki milionów złotych, żeby przygotować je do dużego, kilku milionowego, ruchu pasażerskiego. Myśli bowiem o przeniesieniu tutaj tanich i czarterowych linii lotniczych z Lotniska Chopina w Warszawie, którego też jest właścicielem.

Reklama
Reklama

Przejęcie radomskiego obiektu przez PPL może nastąpić już pod koniec czerwca tego roku.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama