Jak informuje portal Tunisian News Gazette, po dwóch latach współpracy zespołów z trzech krajów powstał projekt, który ma podnieść poziom usług w pięciu obszarach turystyki: w biurach podróży, hotelach i hotelach butikowych, obiektach zakwaterowania typu bed&breakfast i hostelach na terenach wiejskich, restauracjach i atrakcjach (muzea, miejsca archeologiczne). Obiekty, które spełnią wymagania określone przez ministerstwo, mogą starać się o uzyskanie certyfikatu „Quality Tourism Tunisia". Oceniane będą m.in. powitanie gościa, standard usług, dostępność informacji, łatwość poznawania Tunezji jako kierunku turystycznego, kompetencje i kwalifikacje pracowników oraz ich umiejętność słuchania.

Zdaniem ministerstwa, zachowanie najwyższych standardów zwiększy lojalność klientów, poprawi pozycję kierunku na arenie międzynarodowej i zapewni bardziej zrównoważony rozwój firmom. Przedsiębiorstwa będą mogły poprawić jakość swojej pracy m.in. dzięki niezależnym audytorom.

Selma Elloumi Rekik, minister turystyki Tunezji, powiedziała w czasie prezentacji projektu, że jest on częścią szerszego programu rozwoju i reform tego segmentu tunezyjskiej gospodarki oraz próbą stworzenia nowej kultury pracy. Jak podkreśliła, program certyfikacji zakłada zmianę systemu szkoleń, modernizację szkół zawodowych i stworzenie agencji edukacyjnej dla turystyki. Jej zadaniem będzie szukanie powiązań między ofertą nauczania a zatrudnieniem. Szefowa resortu namawia branżę do aktywnego udziału w przedsięwzięciu. Liczy, że  turystyczni praktycy wcielą się w szkoleniowców, współtwórców programu i zarządców placówek edukacyjnych.

Rekik podkreślała w prezentacji, że resort, którym kieruje, pracuje obecnie nad stworzeniem nowych zasad klasyfikacji hoteli. Zdaniem minister branża musi bowiem wypracować lepsze standardy, by zapewnić sobie stabilną pozycję biznesową w tych niepewnych czasach.

Jak podają tunezyjskie władze, od stycznia do sierpnia do Tunezji przyjechało ponad 4,6 miliona turystów. 400 tysięcy z nich przybyło z Francji (wzrost o ponad 44 procent rok do roku). W pierwszych ośmiu miesiącach 2017 roku o 19,2 procent wzrosły też przychody z wydatków odwiedzających. Łącznie sięgnęły one 1,6 miliarda dinarów (około 23,2 miliarda złotych).