Rośnie popularność krajowej oferty obozów dla dzieci i młodzieży. Warszawskie biuro Almatur zanotowało wzrost sprzedaży o około tysiąca miejsc na polskich kierunkach, a spadek o kilkaset na kierunkach zagranicznych – wyjaśnia Michał Karpiński, pracownik tego biura podróży z Warszawy. Spośród 60 kierunków i 70 tematów wyjazdów największą popularnością cieszą się obozy sportowe. Przeciętnie na krajowy wypoczynek dziecka trzeba wydać od 1 – 1,8 tysiąca złotych.
– Sądzę, że może mieć to dużo wspólnego z obecną sytuacją w Europie – dodaje Karpiński. Zagrożenie zamachami sprawiło, że klienci chętniej wybierają polskie morze, Mazury i góry. Jak jednak przekonuje pracownik Almaturu, miejsce wypoczynku jest tylko jednym z czynników decydujących o kierunku wyjazdu.
– Mamy 60 kierunków obozów a na każdym z nich po pięć, sześć tematów. W Polsce organizujemy imprezy we wszystkich najważniejszych miejscowościach wypoczynkowych – tłumaczy Karpiński.
Przeważają tematyczne obozy sportowe, m.in. jazda konna, siatkówka plażowa, windsurfing, żeglarstwo, zumba czy motocross. W ofercie są także obozy dla miłośników kina, czy plastyki, organizowane są warsztaty wokalne. Podczas wakacji w Polsce z Almaturem można też podszkolić języki obce.
– Tematów obozów jest 60-70, każde dziecko zrealizuje więc swoje zainteresowania. W ofercie są też obozy survivalowe, dziennikarskie, nawet detektywistyczne, ale sport i rekreacja to tematy, które dzieci najchętniej wybierają – ocenia przedstawiciel biura.