Betlej: Klienci biur podróży czekają na "lasty"

Podczas gdy sprzedaż wycieczek na zimę rośnie w stosunku do zeszłego roku, na lato – spada. O co chodzi? Prawdopodobnie o to, że ludzie nie wierzą, że potem będzie drożej. Mają też znaczenie działania TUI – pisze ekspert

Publikacja: 05.11.2018 00:20

Sprzedaż wyjazdów do Grecji ruszyła, ale nadal jest na dużym minusie

Sprzedaż wyjazdów do Grecji ruszyła, ale nadal jest na dużym minusie

Foto: Bloomberg

ff

Dynamika spadku sprzedaży wyjazdów z biurami podróży na kolejny sezon rośnie. Ostatni raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki pokazał, że w wypadku imprez lotniczych wyniosła ona już 22 procent, podczas gdy tydzień i dwa tygodnie temu spadki były mniejsze i wyniosły 5,4 oraz 13,9 procent. Oznacza to że maleje popyt na zorganizowany wypoczynek – tą niewesołą dla biur podróży informacją zaczyna swój cotygodniowy materiał prezes Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldaty Andrzej Betlej.

Pozostało 97% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"