Węgrzy mają plan, jak wejść do pierwszej turystycznej piątki w Europie

Bloomberg

27,7 miliona nocy spędzili w zeszłym roku turyści na Węgrzech. To o 7 procent więcej niż rok wcześniej – poinformował szef Węgierskiej Agencji Turystycznej Zoltan Guller

Guller podkreślił na konferencji prasowej w Budapeszcie, powołując się na dane Centralnego Urzędu Statystycznego (KSH), że łączny dochód branży turystycznej wzrósł o 9,1 procent, a z opłat za noclegi – o 11,1 procent.

Jak mówi Guller, celem Węgierskiej Agencji Turystycznej jest wprowadzenie Węgier w ciągu dwóch lat do pierwszej piątki najczęściej odwiedzanych kierunków turystycznych w Europie, podwojenie sum wydawanych przez turystów i zachęcenie cudzoziemców do odwiedzania innych węgierskich atrakcji oprócz Budapesztu.

W tym celu podjęto inwestycje, na przykład nad Balatonem kosztem 1,86 mld forintów (12,8 mln złotych) ma zostać odnowionych 48 plaż. W planach jest też przestawienie statków pływających po jeziorze na energię elektryczną ze względu na ochronę środowiska naturalnego. W sumie, jak powiedział Guller, w tym roku zostanie zainicjowanych 570 projektów rozwojowych, wsparcie otrzyma także węgierska branża winiarska.

Wśród innych inwestycji wymienił restaurację pałacu Szechenyich w Nagycenk przy granicy z Austrią, prace nad szlakami winiarskimi w tym samym regionie oraz rozwijanie infrastruktury turystycznej nad jeziorem Fertoe na północnym zachodzie kraju.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Artur Godlewski zmienia Mouzenidisa na Neckermanna

Artur Godlewski, kierownik sieci sprzedaży w Mouzenidis Travel Polska opuszcza to biuro i przechodzi ...

Dzięki hotelom, rejsom i wycieczkom TUI poprawił wynik

O 4,7 procent więcej klientów, o 6,3 procent więcej przychodów i o 10,9 procent ...

EasyJet Holidays wchodzi na rynek

W Wielkiej Brytanii pojawi się nowy touroperator – easyJet Holidays. Na początek zaoferuje ponad ...

Niemieckie miasta krytykują biura podróży

Zbyt małe zaangażowanie w promowanie własnego kraju zarzucają touroperatorom organizacje odpowiedzialne za marketing miast ...

Chorwacja z konkursem na idealne wakacje

„Epic Week” to nowa kampania reklamowa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej. Zachęca turystów z całego świata ...

W maju kolej przewiozła 26 milionów pasażerów

W maju tego roku polskie koleje przewiozły 26,8 miliona pasażerów – najwięcej w ostatniej ...