Korzystający z aplikacji będą mogli sprawdzić, w których częściach miasta w danym momencie jest najwięcej ludzi i dokąd udać się, by uniknąć tłumów. „Welcome Palma”, bo tak nazywa się to narzędzie, działa w oparciu o czujniki ciepła i w ten sposób ocenia zatłoczenie danych miejsc. Turyści mogą też za jego pośrednictwem zadawać pracownikom organizacji pytania na czacie.

Aplikacja powstała w ramach strategii zrównoważonego rozwoju „Passion for Palma”, która zakłada ponadto stworzenie czterech nowych przystanków autobusowych, a także drogowskazów i tras turystycznych, kierujących przyjezdnych do mniej uczęszczanych dzielnic.

Miasto zainwestowało też w katalog z adresami sklepów oferujących tradycyjne wyroby, jak ceramika, szkło użytkowe czy buty, a także historycznych restauracji, butików i piekarni w zabytkowych budynkach.

Dyrektor organizacji turystycznej Palma 365 Pedro Homar tłumaczy, cytowany przez brytyjski portal Travel Weekly, że celem jest zrównoważony rozwój miasta z korzyścią zarówno dla mieszkańców jak i odwiedzających i sprawienie, że stolica Majorki stanie się atrakcyjnym celem przyjazdów przez cały rok.