Więcej Niemców podróżuje na zakupy, a mniej w góry

Filip Frydrykiewicz

Ponad 1,7 miliarda dni spędzili w 2018 roku Niemcy na wycieczkach jedno- i kilkudniowych. To o 1,8 procent więcej niż rok wcześniej. W 2019 roku wskaźnik ten ma zwiększyć się o kolejne 1,7 procent

Jak wynika z badań instytutu badawczego Gfk przedstawionego przez Związek Niemieckich Przedsiębiorców Turystycznych (Bundesverband der Deutschen Tourismuswirtschaft) w 2018 roku Niemcy spędzili na wyjazdach turystycznych ponad 1,7 miliarda dni. Tym samym przekroczyli zeszłoroczny wynik o 30 milionów dni, czyli o 1,8 procent.

Według przewidywań w przyszłym roku turyści mają poświęcić na podróże jeszcze o 1,7 procent więcej czasu niż w tym roku. Ale, jak zastrzega BTW, nie wiadomo jeszcze, jaki obrót przybiorą wydarzenia polityczne i jaki będą miały wpływ na koniunkturę. Chodzi między innymi o Brexit, cła handlowe, czy konflikt na Ukrainie.

Niemcy najchętniej wybierają typowy wypoczynek na plaży, w tym roku w ten sposób turyści spędzili ponad 355 milionów dni, o 10 procent więcej niż przed rokiem. Jednym z powodów było piękne lato. Drugi trend, który się wyraźnie zaznacza to wycieczki na zakupy – tu wzrost rok do roku wyniósł 24 procent. Jednocześnie spadła liczba wyjazdów połączonych z nauką języka, studiami, pielgrzymek, podróży typu spa&wellness i w góry.

W badaniu ujęte jest całe spektrum podróży, od jednodniowych wypadów typu wizyta w zoo w najbliższym dużym mieście, do którego jedzie się pociągiem, przez wycieczki rowerowe z pobytem w ośrodku agroturystycznym, podróże na koncerty i inne wydarzenia, aż po typowe wycieczki zorganizowane i wyjazdy służbowe.

Prezes organizacji Michael Frenzel przypomina, że w Niemczech w branży turystycznej pracują 3 miliony ludzi, a przychody przedsiębiorców w niej aktywnych dają 4 procent PKB.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Loty pod specjalnym nadzorem

W tym tygodniu większość światowych linii lotniczych zawiesi rejsy do Chin. Dotąd już ponad ...

Przejęcie Condora – propaganda a rzeczywistość

Transakcja, wbrew słowom Mateusza Morawieckiego, nie jest „dowodem siły polskiej gospodarki”. Jest dowodem jej ...

Warmię i Mazury trzeba wypromować na nowo

Niektórym nasz region kojarzy się wciąż ze studentem w trampkach i z plecakiem. Dzisiaj ...

Esky: Cel – więcej Ameryki Południowej, USA i Europy

Internetowy agent turystyczny eSky wypracował w 2017 roku prawie 135 milionów złotych przychodów i ...

Polonus pojedzie za pół ceny

Polska Organizacja Turystyczna i przewoźnik autobusowy Polonus mają współpracować przy promowaniu turystyki krajowej. Na ...

Niemcy: W turystyce się nie dorobisz

Przeciętny Niemiec zatrudniony w branży turystycznej zarabia o 10 procent mniej niż przedstawiciel jednej ...