Raport powstał na podstawie ankiet udostępnionych na stronie Polska.travel w kilku wersjach językowych, wypełnianych między styczniem a grudniem 2017 roku. W badaniu wzięło udział 247 internautów, głównie z Japonii, Włoch i Belgii. 61 procent z nich było w Polsce w ciągu ostatniego roku.
Jak podaje POT, zdecydowana większość obcokrajowców kojarzy Polskę przede wszystkim z jej historią i bogatym dziedzictwem (94 procent ankietowanych) oraz uważa ten kraj za warty poznania (64 procent). Ponad połowa respondentów postrzega Polskę jako kraj nowoczesny (64 procent) i zauważa jej przynależność do Europy Zachodniej (56 procent).
Większość wypełniających ankietę wybiera się do Polski na kolejną wycieczkę (85 procent), najczęściej na samodzielnie organizowaną wyprawę uwzględniającą miasta i obiekty z listy UNESCO. Prawie wszyscy, którzy byli w Polsce więcej niż raz (dwie trzecie ankietowanych), było zadowolonych ze swojego wyjazdu (96 procent).
Respondenci, w równej mierze kobiety i mężczyźni, to przede wszystkim ludzie w wieku średnim. Ankietę wypełniali głównie podróżni między 55 i 64 rokiem życia (23 procent) oraz między 45 i 54 rokiem życia (19 procent). Znaczą grupę stanowili też internauci w wieku od 25 do 34 lat oraz poniżej 15 roku życia (po 15 procent).
Ankietowani podali, że po przyjeździe do Polski postrzegają ją jako kraj warty poznania (79 procent), głównie przez pryzmat bogatej historii i obfitego dziedzictwa kulturowego (78 procent). Zwracali też uwagę, że Polska jest „pełna energii życiowej” (43 procent), nowoczesna, zdrowa i ekologiczna (po 27 procent).