Niemiecki touroperator Schauinsland-Reisen pisze musical, by w ten sposób spopularyzować oferowane przez siebie wyjazdy. Główną rolę grać w nim będzie firmowa maskotka, Katta.
Gerald Kassner, właściciel Schauninsland-Reisen, chce przyciągnąć do swojej firmy także młodszych klientów. W tym celu wykorzystuje nietypowe narzędzia marketingowe – organizuje wydarzenia, sponsoruje imprezy sportowe i współpracuje z osobowościami medialnymi. – Szukamy zawsze jakiejś historii przy działaniach marketingowych – mówi Kassner w rozmowie z portalem branżowym FVW. – Chcemy przy tym przybliżyć konsumentowi markę Schauinsland, żeby sieci agencyjnej było łatwiej nas sprzedawać. Dla nas agenci są bardzo ważni – dodaje.
Obecnie touroperator szykuje nowy projekt promocyjny – jego zespół napisze musical, którego głównym bohaterem będzie firmowa maskotka, Katta. Premiera przedstawienia pod tytułem „Katta i podróż do błyszczącego banana” odbędzie się 24 czerwca w teatrze muzycznym w Duisburgu. – Na razie udział w tej akcji sprawia wszystkim wielką przyjemność. A jak efekt odbierze publiczność, zobaczymy – dodaje Kassner. W styczniu na rynek wejdzie płyta CD z piosenkami skomponowanymi specjalnie dla Katty, które śpiewane są przez gwiazdę musicalową Judith Lefeber i piosenkarza pop Markusa Beckera.
Maskotka wykorzystywana jest przez organizatora w różnych celach. „Świat Katty” to strona internetowa z grami, informacjami, zagadkami i dziennikiem podróży oraz sklepem internetowym, w którym można kupić zabawki i książki, które wydrukowano w nakładzie 310 tysięcy egzemplarzy. 75 procent z nich już zostało sprzedanych, podobnie jak 80 procent z 7 tysięcy wyprodukowanych pluszaków.
Schauinsland-Reisen ma doświadczenie w wykorzystywaniu nietypowych form promocji. W ostatnich dwóch latach zbudował najwyższy zamek piaskowy na świecie w Duisburgu. Szybko stał się on miejską atrakcją turystyczną. Zobaczyć go przyjechało 750 tysięcy ludzi. On-line podziwiało go 4 miliony widzów. Przy okazji wydarzenia sprzedano 8 tysięcy różnych gadżetów firmowych organizatora.
Firma przeznacza 0,15 procent obrotu na działania marketingowe. To około 2 milionów euro rocznie. Jak twierdzi FVW, dysponuje więc o wiele mniejszym budżetem niż konkurencja.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.