Firma zamierza przeznaczyć pieniądze na rozwój sieci busów, które wożą pasażerów z miasta do miasta pod marką Hoper. Innowacyjność tej formy podróżowania polega na tym, że klient, a nie przewoźnik, wskazuje miejsce, w którym chce wysiąść, na przykład dom, hotel lub sanatorium.
Teroplan jest właścicielem e-podróżnik.pl (platforma podpowiada, jakim środkiem transportu dojechać do wyznaczonego celu, sprzedaje bilety kolejowe i autobusowe). Działa na polskim rynku od ponad 10 lat i dostarcza rozwiązań technologicznych branży transportu pasażerskiego. Od dwóch lat Teroplan rozwija też pod marką Hoper usługę międzymiastowych przewozów od drzwi do drzwi (ang. door-to-door).
– Wsiadanie i wysiadanie jest możliwe w każdej, nawet bardzo małej miejscowości na trasie – wyjaśnia prezes Teroplanu Andrzej Soroczyński, cytowany w komunikacie firmy. – Pasażerowie docierają do celu bez przesiadek i dźwigania bagaży. Hoper jest formą współdzielonego przejazdu, który oferuje pasażerom komfort jazdy samochodem, w cenie biletu komunikacji publicznej. Ten rodzaj transportu może być także remedium na „białe plamy komunikacyjne”, powstające w wyniku zamykania mało dochodowych regularnych połączeń autobusowych i kolejowych.
ZOBACZ TEŻ: 70 przewoźników wjechało na platformę SuperPKS
W 2019 roku z tej formy transportu skorzystało ponad 40 tysięcy pasażerów na 13 trasach. To i „zarządzanie przedsięwzięciem z wykorzystaniem zaawansowanej technologii przekonało w głównej mierze japońskiego inwestora do kupienia akcji Teroplanu – czytamy w komunikacie.