Reklama

Tajemniczy klienci ocenią cypryjskie hotele

Ministerstwo Turystyki Cypru ogłosiło, że będzie prowadzić inspekcje w hotelach. Jakość usług mają zbadać wynajęci tajemniczy klienci.

Publikacja: 24.12.2019 07:20

Tajemniczy klienci ocenią cypryjskie hotele

Foto: Fot. Pixabay

Ministerstwo Turystyki Cypru od powstania w styczniu tego roku opiera strategię rozwoju sektora na podnoszeniu jakości usług i pozyskiwaniu bardziej wymagających gości. W ostatnich latach zmiany przeszła na przykład Ayia Napa – pojawiło się tam wiele hoteli i restauracji na wysokim poziomie.

Jak donosi portal Cyprus Mail, jednym z pomysłów ministra turystyki na poprawę wizerunku i konkurencyjności Cypru jest kontrola w hotelach, którą przeprowadzą specjalnie wynajęci tajemniczy klienci. Obiekty ocenią oni w oparciu o wcześniej określone kryteria.

CZYTAJ TEŻ: Minister turystyki Cypru spotka się z touroperatorami

Suma punktów będzie podstawą do przyznania odpowiedniej liczby gwiazdek. W ten sposób hotele zostaną skategoryzowane, a ocena będzie ważna przez trzy lata. Jeśli wyniki audytu będą niezadowalające (ponad 15 procent negatywnych not), ministerstwo zabierze gwiazdkę lub więcej. Kontrole mają ruszyć w lutym. Ministerstwo szacuje, że koszt tej operacji wyniesie około 300 tysięcy euro.

Ostatni raport nieistniejącej już Cypryjskiej Organizacji Turystycznej (została wchłonięta przez Ministerstwo Turystyki) wskazuje, że pod koniec zeszłego roku tylko 24 procent hoteli (59 z 243) miało licencje ważne na 2018 rok. 76 procent hoteli i 38 procent centrów rekreacyjnych działało bez licencji, bo nie spełniało przepisowych wymagań. Zgodnie z nowymi przepisami mają pięć lat na uzyskanie niezbędnych zgód, takich jak pozwolenie na budowę.

Reklama
Reklama

ZOBACZ TAKŻE: Cypr potrzebuje lepszej promocji

We wrześniu Cypr odwiedziło rekordowe 524,7 tysiąca gości, dla porównania – przed rokiem było ich 520,1 tysiąca.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Polska umacnia się na turystycznej mapie Europy. Potwierdzają to wyniki hoteli
Hotele
Hotelarze się buntują. „Nie jesteśmy winni kłopotom naszych miast”
Hotele
Dobry październik w hotelach. Sezon konferencji w pełni, hotelarze korzystali z popytu
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Hotele
Były prezes Polskiej Organizacji Turystycznej w zarządzie Polskiego Holdingu Hotelowego
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama