Fundacja Harmony Polish Hotels, zrzeszająca ponad 40 niezależnych obiektów, zaleca hotelarzom wdrożenie 40 wytycznych, które poprawią bezpieczeństwo gości i pracowników hoteli.
– Kodeks to tylko propozycja, każdy obiekt może go zaadaptować do własnych potrzeb i wymagań. W obecnej sytuacji podejmowanie działań ograniczających zagrożenia oraz przede wszystkim dbałość o bezpieczeństwo gości to konieczność – mówi Kamila Leś-Kałuża z fundacji. – Dokument na pewno będzie ewaluował wraz z rozwojem sytuacji epidemicznej – dodaje.
Oto treść kodeksu (pisownia oryginalna).
BEZPIECZNY HOTEL – BEZPIECZNY GOŚĆ
#BezpiecznePowroty
HARMONY POLISH HOTELS
KODEKS dobrych praktyk
I Recepcja
1. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do hotelu, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcia Gościa do hotelu, procedura może być powtórzona – decyduje pracownik recepcji.
2. Stosowanie przez pracowników obsługi hotelu maseczek/przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
3. Systematyczna dezynfekcja drzwi, klamek, powierzchni lady recepcyjnej, wózka bellboy, poręczy, terminali, kart pokojowych, kanap, foteli, itp. w lobby hotelu.
4. Wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji w lobby hotelowym. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi w kolejce.
5. Ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji, używanie jednorazowych długopisów.
6. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym.
7. Informowanie Gości o wprowadzonych procedurach obowiązujących w hotelu (wręczenie Gościom procedury bezpieczeństwa, której przyjęcie do wiadomości i stosowania musi być potwierdzone podpisem Gościa).
8. Zakaz bezwzględny przebywania w pokoju hotelowym osób niezameldowanych.
II Pokój hotelowy
9. Obowiązkowe ozonowanie każdego opuszczanego przez Gościa pokoju przed przyjęciem kolejnego, oraz na prośbę Gości, podczas pobytu w hotelu po uprzednim ustaleniu godzin w jakich pokój będzie dostępny.
10. Dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek, armatury, poręczy, pilotów tv, telefonów, czajników, mini barów i innych urządzeń będących w pokoju oraz wietrzenie pokoju hotelowego.
11. Udostępnienie w pokoju hotelowym środku dezynfekującego dla Gości oraz maseczek.
12. Bezwzględny zakaz przebywania w pokoju hotelowym osób nie będących Gośćmi hotelowymi.