Orbis: Nadchodzi okres przyspieszenia

Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Frekwencja większa o 2,4 punktu procentowego, przychody większe o 9,5 procent, a zysk o 21,2 procent – to wyniki Orbisu w 2016 roku. Prezes zapowiada, że teraz firma przyspieszy

Orbis podsumował osiągnięcia zeszłoroczne. Frekwencja w jego hotelach wzrosła z 70 procent w 2015 roku do 72,4 procent w 2016. Średnia cena za pokój (ARR) skoczyła w tym czasie z 217,5 do 233,7 złotego (zmiana o 7,4 proc,), a przychód na jeden pokój (RevPAR) ze 152,3 procent do 169,3 procent (11,2 proc.). Dzięki temu przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,383 mld złotych, czyli były wyższe o 9,5 procent od tych z roku 2015. Jeszcze lepiej kształtowały się zyski – w formie EBITDA wyniosły one 389,6 mln złotych, o 18,3 procent więcej, a przed opodatkowaniem 257,2 mln złotych, czyli o 21,2 procent więcej.

Jak podaje Orbis, dobre wyniki firma zawdzięcza dobrym warunkom gospodarczym w całym regionie Europy Wschodniej, w którym działa, lepszemu zarządzaniu przychodami w powiązaniu z innowacyjną polityką sprzedaży.

W 2016 roku Orbis otworzył dwa własne hotele – w Krakowie Mercure Stare Miasto (198 pokojów) i w Gdańsku ibis Stare Miasto (120 pokojów). Oba zostały zbudowane zgodnie z wymogami zrównoważonego rozwoju i mają certyfikat BREEAM. Sieć otworzyła też siedem hoteli, działających na podstawie umów franczyzy, oferujących łącznie prawie 700 pokojów. Spółka podpisała też kolejne umowy, dzięki którym do roku 2020 w krajach Europy Wschodniej do Grupy Orbis dołączy jeszcze trzynaście nowych hoteli pod markami Novotel, ibis i ibis Styles.

Niezależnie od rozwoju sieci i modernizacji hoteli, Orbis dąży do optymalizacji portfela hoteli, skupiając się na bardzo rentownych inwestycjach. W 2016 roku wykupił dwa z dzierżawionych hoteli, a w pierwszych dniach 2017 roku zakończył transakcję wykupu pięciu dzierżawionych hoteli. Dzięki temu w Budapeszcie zyskał łącznie prawie 1 600 pokojów za ponad 400 mln złotych.

Jak podkreśla w komunikacie spółka, w 2016 roku wprowadziła ona nową kulturę obsługi, która „stawia gości hoteli w centrum uwagi”. „Uprościła procesy na wszystkich poziomach” i zrealizowała programy poświęcone poszczególnym markom, takie jak Mercure Touch, Novotel Life Genius, ibis New Service Culture oraz Sofitel Value Based Leadership – które mają prowadzić do lepszego rozumienia potrzeb gości, wyrażonego w motto AccorHotels „Feel Welcome”.

– W roku 2016 Grupa Orbis osiągnęła rekordowe wyniki dzięki lepszej współpracy wszystkich zespołów oraz spójności działań, takich jak dążenie do doskonałości operacyjnej, twórcze podejście do polityki dystrybucji i zarządzania przychodami, nastawienie na tworzenie wartości zarówno w inwestycjach, jak i w organizacji. Sprzyjały nam też korzystne warunki rynkowe – uważa cytowany w komunikacie prezes i dyrektor generalny Orbisu Gilles Clavie. – Po okresie restrukturyzacji, a następnie rozwoju działalności i integracji w regionie, dla Orbisu nadchodzi czas przyspieszenia. Podobnie jak w roku 2016, będziemy skupiać uwagę na strategicznych celach, aby wzmocnić pozycję lidera w Europie Wschodniej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Andryszak: Bez Cooka urośniemy 10 procent

Turcja, Grecja, Baleary i Wyspy Kanaryjskie – na te kierunki w przyszłym roku postawi ...

Madryt cię przytuli

Paryż to miasto miłości, Nowy Jork nigdy nie zasypia, Rzym to wieczne miasto, a ...

Mołdawia to (w)inny kraj

Piękne krajobrazy, smaczna bałkańska kuchnia, niskie ceny i… dobre wino! To zalety odkrywanego dopiero ...

Lublin ma kartę turysty

Lublin wprowadził Kartę Turysty, dzięki której goście mogą wchodzić do muzeów, podróżować komunikacją miejską, ...

Marzec z lotniczymi strajkami

Pasażerowie linii lotniczych muszą się uzbroić w cierpliwość. Dużym wyzwaniem będzie dla nich zwłaszcza ...

Do 2024 roku będzie o połowę więcej kontrolerów ruchu lotniczego

Wraz ze wzrostem ruchu lotniczego rośnie też zapotrzebowania na kontrolerów ruchu lotniczego. W ciągu ...