Orbis sprostał oczekiwaniom

Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Wyniki kwartalne hotelarskiej grupy okazały się zbieżne z oczekiwaniami rynku

EBITDA grupy w pierwszym kwartale tego roku wzrosła o prawie 44 procent, osiągając 38,1 miliona złotych. Grupa zanotował stratę netto 11,2 miliona złotych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 265,95 miliona złotych, co oznacza wzrost o 7,6 procent, licząc rok do roku.

– Pozytywna koniunktura gospodarcza w krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej, zwiększony popyt na usługi hotelarskie, jak również liczne oferty promocyjne i elastyczna strategia cenowa dostosowana do aktualnych warunków na poszczególnych rynkach przyczyniły się do wzrostu frekwencji oraz średniej ceny za pokój, a w efekcie przychodu na jeden dostępny pokój w hotelach grupy. W ciągu trzech miesięcy 2017 roku przychód przypadający na jeden dostępny pokój w hotelach własnych grupy Orbis wyniósł 126,7 złotego, czyli był o 9,5 procent wyższy niż w tym samym czasie rok wcześniej. W analizowanym okresie klienci hoteli grupy Orbis zapłacili średnio 212,1 złotego za pokój, tj. o 3 procent więcej niż w pierwszym kwartale zeszłego roku. Ponadto, od stycznia do marca 2017 roku odnotowano wzrost obłożenia hoteli własnych o 3,5 pkt procent (porównując rok do roku), do 59,7 procent – wyjaśniono w opublikowanym raporcie.

Na początku 2017 roku Orbis sfinalizował transakcję wykupu 5 dzierżawionych hoteli w Budapeszcie (łącznie 1150 pokoi). Ten krok umożliwi spółce sprawniejsze zarządzanie hotelami i poprawę wyników. W pierwszym kwartale 2017 roku Orbis poinformował także rynek o kolejnej transakcji wykupu dzierżawionego hotelu Sofitel Budapest Chain Bridge (357 pokoi), która zostanie zrealizowana w drugim kwartale tego roku. W dalszej kolejności rozważana jest możliwość sprzedaży tego hotelu, który pozostanie w grupie i będzie nadal zarządzany przez Orbis. Kontynuując restrukturyzację spółki w pierwszym kwartale tego roku Orbis zawarł umowy sprzedaży i franczyzy zwrotnej 2 hoteli w Polsce: Mercure Karpacz i Mercure Jelenia Góra. Celem tych transakcji jest skupienie obiektów należących do Orbisu w stolicach i głównych ośrodkach biznesowych państw regionu.

Spółka rozwija sieć hoteli – w pierwszym kwartale 2017 roku podpisano dwie umowy franczyzy na nowe obiekty: ibis Styles Warsaw City (220 pokoi) i MGallery by Sofitel Tarcin Forest Resort (64 pokoje), wchodząc tym samym na nowy rynek w Bośni i Hercegowinie. Niezależnie od rozwoju sieci, zgodnie ze strategią asset light, Orbis planuje inwestycje w cztery nowe własne obiekty: ibis Vilnius Center (164 pokoje), ibis Styles Warsaw (178 pokoi), ibis Styles Szczecin (148 pokoi) i ibis budget Gdańsk Posejdon (76 pokoi). Hotele te dołączą do grupy w nadchodzących latach.

W trakcie dzisiejszej sesji za akcje Orbisu płacono na giełdzie około 86 złotych, co oznacza spadek o 0,5 procent względem ceny odniesienia z poprzedniej sesji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kosztowne selfie na granicy w Bieszczadach

Pięcioro turystów, w tym dwoje Irlandczyków, w ciągu tylko jednego dnia zostało ukaranych mandatami ...

Thomas Cook: Ten rok bez Travel Connexion

Travel Connexion to targi turystyczne, które niemiecki Thomas Cook organizował rokrocznie we Frankfurcie dla ...

Rosjanie wybierają Turcję, Grecję i Cypr

Co drugi rosyjski turysta planuje spędzić wakacje we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, najczęściej ...

Lufthansę czeka jeden z największych strajków w historii

Od środy do piątku (6-8 listopada) – w tym terminie piloci Lufthansy zapowiadają przerwę ...

Niemcy – drony niebezpieczne dla samolotów

Mimo zaotrzenia prawa ciągle zdarza się, że nad niemieckimi lotniskami pojawiają się drony zagrażające ...

Największa linia lotnicza Ameryki Południowej, LATAM, bankrutuje

To największy upadek linii lotniczej na świecie. Brazylijsko-chilijski LATAM wystąpił do amerykańskiego sądu upadłościowego ...