Orbis sprostał oczekiwaniom

Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Wyniki kwartalne hotelarskiej grupy okazały się zbieżne z oczekiwaniami rynku

EBITDA grupy w pierwszym kwartale tego roku wzrosła o prawie 44 procent, osiągając 38,1 miliona złotych. Grupa zanotował stratę netto 11,2 miliona złotych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 265,95 miliona złotych, co oznacza wzrost o 7,6 procent, licząc rok do roku.

– Pozytywna koniunktura gospodarcza w krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej, zwiększony popyt na usługi hotelarskie, jak również liczne oferty promocyjne i elastyczna strategia cenowa dostosowana do aktualnych warunków na poszczególnych rynkach przyczyniły się do wzrostu frekwencji oraz średniej ceny za pokój, a w efekcie przychodu na jeden dostępny pokój w hotelach grupy. W ciągu trzech miesięcy 2017 roku przychód przypadający na jeden dostępny pokój w hotelach własnych grupy Orbis wyniósł 126,7 złotego, czyli był o 9,5 procent wyższy niż w tym samym czasie rok wcześniej. W analizowanym okresie klienci hoteli grupy Orbis zapłacili średnio 212,1 złotego za pokój, tj. o 3 procent więcej niż w pierwszym kwartale zeszłego roku. Ponadto, od stycznia do marca 2017 roku odnotowano wzrost obłożenia hoteli własnych o 3,5 pkt procent (porównując rok do roku), do 59,7 procent – wyjaśniono w opublikowanym raporcie.

Na początku 2017 roku Orbis sfinalizował transakcję wykupu 5 dzierżawionych hoteli w Budapeszcie (łącznie 1150 pokoi). Ten krok umożliwi spółce sprawniejsze zarządzanie hotelami i poprawę wyników. W pierwszym kwartale 2017 roku Orbis poinformował także rynek o kolejnej transakcji wykupu dzierżawionego hotelu Sofitel Budapest Chain Bridge (357 pokoi), która zostanie zrealizowana w drugim kwartale tego roku. W dalszej kolejności rozważana jest możliwość sprzedaży tego hotelu, który pozostanie w grupie i będzie nadal zarządzany przez Orbis. Kontynuując restrukturyzację spółki w pierwszym kwartale tego roku Orbis zawarł umowy sprzedaży i franczyzy zwrotnej 2 hoteli w Polsce: Mercure Karpacz i Mercure Jelenia Góra. Celem tych transakcji jest skupienie obiektów należących do Orbisu w stolicach i głównych ośrodkach biznesowych państw regionu.

Spółka rozwija sieć hoteli – w pierwszym kwartale 2017 roku podpisano dwie umowy franczyzy na nowe obiekty: ibis Styles Warsaw City (220 pokoi) i MGallery by Sofitel Tarcin Forest Resort (64 pokoje), wchodząc tym samym na nowy rynek w Bośni i Hercegowinie. Niezależnie od rozwoju sieci, zgodnie ze strategią asset light, Orbis planuje inwestycje w cztery nowe własne obiekty: ibis Vilnius Center (164 pokoje), ibis Styles Warsaw (178 pokoi), ibis Styles Szczecin (148 pokoi) i ibis budget Gdańsk Posejdon (76 pokoi). Hotele te dołączą do grupy w nadchodzących latach.

W trakcie dzisiejszej sesji za akcje Orbisu płacono na giełdzie około 86 złotych, co oznacza spadek o 0,5 procent względem ceny odniesienia z poprzedniej sesji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grecja: Na bankructwo Cooka pomoże więcej promocji

11 milionów euro wyda greckie Ministerstwo Turystyki na kampanię promocyjną, która rozpocznie się w ...

Rosja: Amerykanie mogą u nas jeszcze polatać

Rosja zgodziła się na sześciomiesięczne przedłużenie pozwolenia na przeloty samolotów amerykańskich linii lotniczych przez ...

Wizz Air wybrał lżejsze fotele

Wizz Air zamówił fotele do 110 swoich airbusów A321neo. Model nazwany Essenza dostarczy firma ...

Paulina Młynarska: Zakochałam się w Grecji

Dziennikarka na stałe zamieszkała w Grecji, spełniając marzenie z dzieciństwa. Twierdzi, że w Grecji ...

W Rybniku szlak śladami XIX-wiecznej kopalni

Na otwarcie rowerowo-pieszego szlaku terenowego śladami przemysłowej przeszłości dzielnicy Rybnika – Niewiadomia – zaprasza ...

Nowe samoloty Enter Aira sfinansuje bank, firma nie chce już gotówki z akcji

DVB Bank SE sfinansuje dwa boeingi 737-8 MAX. Spółka zawiesza ofertę publiczną Enter Air ...