Otwarcie 92-pokojowego, 3-gwiazdkowego obiektu nastąpiło na początku października. Z siedmiu kondygnacji pięć zajmują pokoje dwuosobowe (w tym „premium” z widokiem na panoramę miasta), jedna mieści restaurację i zaplecze konferencyjne, a w części podziemnej znajduje się garaż.
Obiekt stoi na wysokim brzegu Warty, stwarza wrażenie hotelu kameralnego, niemal uzdrowiskowego. Jak mówi wiceprezes Focus Hotels Łukasz Płoszyński na taki odbiór wpływ ma jego cecha charakterystyczna, czyli balkony, w które wyposażony jest każdy pokój. – Pozwalają one nie tylko podziwiać otoczenie, ale również są gwarancją relaksu – zapewnia Płoszyński. Odpoczynkowi maja służyć też sauna i siłownia, goście mają do nich dostęp wliczony w cenę pokoju. Spotkania biznesowe organizować można w trzech salach konferencyjnych o łącznej powierzchni 117 m kwadratowych.
Jak informują przedstawiciele firmy, nowy hotel, zgodnie ze standardem sieci Focus, oferuje w całym budynku szybkie bezpłatne Wi-Fi i dostęp do kącika biznesowego z drukarką.
Każdy pokój jest wyposażony w duże łóżko, łazienkę, telewizor, biurko do pracy i zestaw do parzenia kawy i herbaty. Dzieci i młodzież do lat 18, zakwaterowane w pokoju z rodzicami lub opiekunami, nie płacą za nocleg.
Działalność hotelarska stanowi jeden z trzech filarów aktywności, notowanej na warszawskiej giełdzie, bydgoskiej Grupy Kapitałowej Immobile, właściciela Focus Hotels. Razem z poznańskim obiektem pod szyldem Focus działa w Polsce osiem hoteli (w Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Chorzowie, Inowrocławiu i Sopocie), z których cztery w nazwie oferują standard „premium”. Dwa kolejne, w Lublinie i w Warszawie, są w trakcie budowy. Focus łącznie oferuje więc prawie 1750 miejsc noclegowych w 888 pokojach.