Nowy Focus w Poznaniu – każdy pokój z balkonem

Piotr Górski

O 184 miejsca noclegowe zwiększyła się baza hotelowa w Poznaniu – działalność rozpoczął tu hotel sieci Focus Hotels. Przeznaczony on jest zarówno dla przedstawicieli biznesu jak i turystów indywidualnych

Otwarcie 92-pokojowego, 3-gwiazdkowego obiektu nastąpiło na początku października. Z siedmiu kondygnacji pięć zajmują pokoje dwuosobowe (w tym „premium” z widokiem na panoramę miasta), jedna mieści restaurację i zaplecze konferencyjne, a w części podziemnej znajduje się garaż.

Obiekt stoi na wysokim brzegu Warty, stwarza wrażenie hotelu kameralnego, niemal uzdrowiskowego. Jak mówi wiceprezes Focus Hotels Łukasz Płoszyński na taki odbiór wpływ ma jego cecha charakterystyczna, czyli balkony, w które wyposażony jest każdy pokój. – Pozwalają one nie tylko podziwiać otoczenie, ale również są gwarancją relaksu – zapewnia Płoszyński. Odpoczynkowi maja służyć też sauna i siłownia, goście mają do nich dostęp wliczony w cenę pokoju. Spotkania biznesowe organizować można w trzech salach konferencyjnych o łącznej powierzchni 117 m kwadratowych.

Jak informują przedstawiciele firmy, nowy hotel, zgodnie ze standardem sieci Focus, oferuje w całym budynku szybkie bezpłatne Wi-Fi i dostęp do kącika biznesowego z drukarką.

Każdy pokój jest wyposażony w duże łóżko, łazienkę, telewizor, biurko do pracy i zestaw do parzenia kawy i herbaty. Dzieci i młodzież do lat 18, zakwaterowane w pokoju z rodzicami lub opiekunami, nie płacą za nocleg.

Działalność hotelarska stanowi jeden z trzech filarów aktywności, notowanej na warszawskiej giełdzie, bydgoskiej Grupy Kapitałowej Immobile, właściciela Focus Hotels. Razem z poznańskim obiektem pod szyldem Focus działa w Polsce osiem hoteli (w Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Chorzowie, Inowrocławiu i Sopocie), z których cztery w nazwie oferują standard „premium”. Dwa kolejne, w Lublinie i w Warszawie, są w trakcie budowy. Focus łącznie oferuje więc prawie 1750 miejsc noclegowych w 888 pokojach.

Jak przypomina Płoszyński, firma prowadzi biuro handlowe w Bukareszcie, które odpowiedzialne jest za ekspansję i rozwój sieci w Czechach, Rumunii, na Słowacji i na Węgrzech. Model biznesowy sieci oparty jest na długoletnim dzierżawieniu nieruchomości, budynek w Poznaniu wynajęto na 15 lat.

Wiceprezes jest przekonany o opłacalności inwestowania na poznańskim rynku. Otwarty w październiku obiekt jest pierwszym hotelem tej firmy nie tylko w stolicy Wielkopolski, ale też w całym regionie.  I jak zapowiada Płoszyński to dopiero przyczółek przyszłej ekspansji. Spółka poszukuje kolejnego budynku na 100-pokojowy hotel w ścisłym centrum Poznania.

– Na razie obiektu, który moglibyśmy zaadoptować, nie znaleźliśmy, dlatego staramy się zachęcić potencjalnych inwestorów do jego wzniesienia. Rozmowy są prowadzone – zapewnia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mniej turystów w Dominikanie

W zeszłym roku do Dominikany przyjechało 6,4 miliona zagranicznych turystów, o 1,9 procent mniej ...

Dubaj zaprasza na 30 minut gimnastyki

Dubaj chce stać się najbardziej aktywnym miastem na świecie. Mieszkańcy mogą wziąć udział w ...

Australia: Będzie gorąco

W najbliższy weekend mieszkańcy Australii Południowej i Nowej Południowej Walii mogą się spodziewać wyjątkowo ...

Etna leje lawę, przyciąga turystów i zatrzymuje samoloty

Kolejny dzień trwa wzmożona aktywność wulkanu Etna na Sycylii, gdzie dochodzi do nowych erupcji ...

UIA: więcej samolotów, rejsów i pasażerów

Ukraińskie linie lotnicze UIA (Ukraine International Airlines) przewiozły w 2018 roku ponad 8 milionów ...

Grecja zanotowała rekordowy ruch na lotniskach

O 10 procent wzrosła liczba pasażerów, którzy skorzystali z greckich lotnisk w pierwszych 9 ...