Nowy Focus w Poznaniu – każdy pokój z balkonem

Piotr Górski

O 184 miejsca noclegowe zwiększyła się baza hotelowa w Poznaniu – działalność rozpoczął tu hotel sieci Focus Hotels. Przeznaczony on jest zarówno dla przedstawicieli biznesu jak i turystów indywidualnych

Otwarcie 92-pokojowego, 3-gwiazdkowego obiektu nastąpiło na początku października. Z siedmiu kondygnacji pięć zajmują pokoje dwuosobowe (w tym „premium” z widokiem na panoramę miasta), jedna mieści restaurację i zaplecze konferencyjne, a w części podziemnej znajduje się garaż.

Obiekt stoi na wysokim brzegu Warty, stwarza wrażenie hotelu kameralnego, niemal uzdrowiskowego. Jak mówi wiceprezes Focus Hotels Łukasz Płoszyński na taki odbiór wpływ ma jego cecha charakterystyczna, czyli balkony, w które wyposażony jest każdy pokój. – Pozwalają one nie tylko podziwiać otoczenie, ale również są gwarancją relaksu – zapewnia Płoszyński. Odpoczynkowi maja służyć też sauna i siłownia, goście mają do nich dostęp wliczony w cenę pokoju. Spotkania biznesowe organizować można w trzech salach konferencyjnych o łącznej powierzchni 117 m kwadratowych.

Jak informują przedstawiciele firmy, nowy hotel, zgodnie ze standardem sieci Focus, oferuje w całym budynku szybkie bezpłatne Wi-Fi i dostęp do kącika biznesowego z drukarką.

Każdy pokój jest wyposażony w duże łóżko, łazienkę, telewizor, biurko do pracy i zestaw do parzenia kawy i herbaty. Dzieci i młodzież do lat 18, zakwaterowane w pokoju z rodzicami lub opiekunami, nie płacą za nocleg.

Działalność hotelarska stanowi jeden z trzech filarów aktywności, notowanej na warszawskiej giełdzie, bydgoskiej Grupy Kapitałowej Immobile, właściciela Focus Hotels. Razem z poznańskim obiektem pod szyldem Focus działa w Polsce osiem hoteli (w Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Chorzowie, Inowrocławiu i Sopocie), z których cztery w nazwie oferują standard „premium”. Dwa kolejne, w Lublinie i w Warszawie, są w trakcie budowy. Focus łącznie oferuje więc prawie 1750 miejsc noclegowych w 888 pokojach.

Jak przypomina Płoszyński, firma prowadzi biuro handlowe w Bukareszcie, które odpowiedzialne jest za ekspansję i rozwój sieci w Czechach, Rumunii, na Słowacji i na Węgrzech. Model biznesowy sieci oparty jest na długoletnim dzierżawieniu nieruchomości, budynek w Poznaniu wynajęto na 15 lat.

Wiceprezes jest przekonany o opłacalności inwestowania na poznańskim rynku. Otwarty w październiku obiekt jest pierwszym hotelem tej firmy nie tylko w stolicy Wielkopolski, ale też w całym regionie.  I jak zapowiada Płoszyński to dopiero przyczółek przyszłej ekspansji. Spółka poszukuje kolejnego budynku na 100-pokojowy hotel w ścisłym centrum Poznania.

– Na razie obiektu, który moglibyśmy zaadoptować, nie znaleźliśmy, dlatego staramy się zachęcić potencjalnych inwestorów do jego wzniesienia. Rozmowy są prowadzone – zapewnia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kreskówka wyjaśni nową ustawę

Niemiecki Związek Turystyczny stworzył kreskówkę, w której wyjaśnia turystom, jakie zmiany niesie ze sobą ...

Radykalna obniżka noclegów nieskategoryzowanych

Średnio nocleg w hotelu w listopadzie 2019 roku kosztował 249,76 złotych i był o ...

MSZ: Terroryści w Egipcie mogą zaatakować turystów

„Na terytorium Egiptu może dochodzić do ataków na miejsca odwiedzane przez turystów, miejsca kultu ...

Adam Małysz promuje zimę z Neckermannem

Ponad 600 hoteli i apartamentów w ośrodkach narciarskich i 30 kierunków egzotycznych nad ciepłymi ...

Stany Zjednoczone i Chiny przodują w inwestycjach hotelarskich

Stany Zjednoczone i Chiny to kraje, w których powstaje najwięcej hoteli. Wśród miast z ...

Dolny Śląsk: Śluby i wesela jako promocja regionu

Zamki i pałace Dolnego Śląska to miejsca, w których można organizować ciekawe śluby i ...