Goście pozyskani bezpośrednio bardziej lojalni

Bloomberg

Duże amerykańskie sieci hotelowe już kilka lat temu zaczęły pozyskiwać klientów bezpośrednio. Najnowszy raport firmy Kalibri Labs pokazuje, że dzięki tej strategii udało się im zwiększyć lojalność swoich gości

Z raportu firmy Kalibri Labs opublikowanego w 2017 roku wynika, że kampanie skierowane do klientów masowych, w których takie sieci jak Hilton, Marriott, InterContinental i Hyatt postawiły na ich bezpośrednie pozyskiwanie, przyniosły oczekiwane rezultaty.

Średnia wartości rezerwacji zakładanych na stronach obiektów była wyższa w porównaniu z tymi u agentów internetowych. Przypomnijmy, że pomysł hotelarzy zakładał obniżenie cen na pokoje kupowane bezpośrednio.

W bieżącym raporcie, wydanym w tym roku, Kalibri Labs twierdzi, że dzięki kampaniom hotele pozyskały też lojalnych klientów. Prezes i współzałożycielka Kalibri Labs Cindy Estis Green mówi, że z pewnością część osób zapisała się do programów lojalnościowych tylko po to, żeby uzyskać niższą cenę, ale z analizy danych sprzedażowych wynika, że obecnie już 50 procent gości rezerwuje pobyt bezpośrednio na stronie obiektu. Co więcej, liczba ta nadal rośnie. Jeszcze w 2015 roku było to 30 procent, rok później, czyli w okresie, kiedy rozpoczęły się wspomniane kampanie, wskaźnik wzrósł do 40 procent.

W badaniu wzięto pod uwagę 80 milionów transakcji z 19 tysięcy hoteli, które mają programy lojalnościowe, z okresu od stycznia 2016 do sierpnia 2018 roku. Raport potwierdza też, że nadal rośnie cena rezerwacji zakładanych przez stałych klientów. Średnia dzienna stawka netto (po odliczeniu kosztu pozyskania gościa) wzrosła o 9 procent w zeszłym roku i 8,6 procent w 2016 roku.

Raport pokazuje siłę programów lojalnościowych, ale ekspert hotelarski Bjorn Hanson podkreśla w rozmowie z portalem Skift, że w 2017 roku hotele wprowadziły bardziej restrykcyjne zasady rezygnacji z pokojów. To także mogło wpłynąć na wysokość stawek. Hanson przypomina również, że największy wzrost kosztów pozyskania klientów – 27 procent – dotyczył prowizji agencyjnych, które rosną o ponad 60 procent szybciej niż te związane z obsługą programów lojalnościowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Targi ITB w Berlinie – zakaz wstępu bez ankiety zdrowia

Berlińskie targi turystyczne ITB zaostrzyły warunki uczestnictwa. Każdy gość musi wypełnić ankietę o stanie ...

Pilot Cathay Pacific widział rakietę Pjongjangu

Linie lotnicze Cathay Pacific podają, że załoga rejsu z San Francisco w ubiegłą środę ...

Rzecznicy praw pasażera nie będą obsługiwać wniosków o odszkodowania za koronawirusa

Stowarzyszenie Rzeczników Praw Pasażera nie podejmie się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów ...

Malowanie katedry Notre Dame światłem

Z okazji rocznicy zakończenia I Wojny Światowej, zwanej w Europie Zachodniej Wielką Wojną, Paryż ...

Rosja: Potrzebny fundusz gwarancyjny dla linii lotniczych

Rosyjscy przewoźnicy lotnicy powinni się składać na Lotniczy Fundusz Rezerwowy, który zabezpieczy turystów, gdy ...

LOT: Kierunek Kaliningrad i Goeteborg

5 czerwca LOT uruchomi połączenie na trasie Warszawa – Kaliningrad, a od 28 sierpnia ...