Reklama

Siłownia równie ważna jak Wi-Fi

Możliwość uprawiania sportu staje się dla gości hotelowych tak ważna, jak kiedyś dostęp do internetu. Największe sieci coraz częściej umożliwiają więc swoim klientom aktywne spędzanie czasu

Publikacja: 23.01.2017 08:17

Siłownia równie ważna jak Wi-Fi

Foto: Bloomberg

Z badań, na które powołuje się amerykański portal branżowy Skift, wynika, że 75 procent przedstawicieli pokolenia Millenium uważa zdrowie i sportowy tryb życia za jedne z najważniejszych spraw w życiu. Z dbania o formę nie chcą oni rezygnować nawet w czasie wyjazdów, największe sieci hotelowe coraz częściej tworzą więc oferty sportowe, które nie ograniczają się do ciemnej siłowni w piwnicy obiektu.

InterContinental Hotels Group stworzył dla dbających o formę oddzielną markę – Even Hotels. W Stanach Zjednoczonych coraz częściej zdarza się też, że to sieci fitness otwierają hotele. Przykładem może być Equinox.

– Siłownia hotelowa przeszła w ostatnich dwudziestu latach długą drogę  – mówi Brian Povinelli,  wiceprezes działu marek Westin, Le Meridien, Renaissance, Autograph, Tribute & Design Hotels, cytowany przez Skift. Dodaje, że sieć Westin wyposaża swoje hotele w przestronne sale do ćwiczeń, które są czynne 24 godziny na dobę.

– Pięć czy dziesięć lat temu centra fitness były czymś, co należało wybudować, ale z czego goście niezbyt często korzystali – zauważa z kolei Kate Ashton, wiceprezes do spraw marki w hotelach Wyndham, Tryp i Dolce Hotels. – Dziś używa ich wiele osób. Można powiedzieć, że to udogodnienie niemal tak ważne jak Wi-Fi. Myślę, że trend ten będzie się rozwijał – dodaje.

Sieci hotelowe, m.in. Westin, nie ograniczają się jednak do budowania sal treningowych. Ofertę sportową poszerzają choćby o zajęcia z jogi, a w miejscu noclegu coraz częściej można dostać darmową mapę z zaznaczonymi trasami biegowymi lub wypożyczyć rower czy inny sprzęt sportowy.

Reklama
Reklama

Niektóre obiekty, na przykład Marriott i MGM Grand Las Vegas, stworzyły też specjalne pokoje, w których goście korzystają z filtrowanej wody, zaawansowanych systemów oczyszczania powietrza i pryszniców z wodą wzbogacaną witaminą C. Coraz częściej w obiektach hotelowych można również wybierać spośród kilkuset programów treningowych wyświetlanych na telewizorach, a goście mogą ćwiczyć w samotności lub w większych grupach.

Westin ma w ponad 200 hotelach na całym świecie programy wspólnego biegania porannego i wieczornego, które powstały z obserwacji zachowań klientów. Zdaniem sieci, część z gości, odnosi się to szczególnie do podróżnych biznesowych, szuka towarzystwa nie tylko w barze. Hotel umożliwia więc im wspólne bieganie, a nawet surfowanie czy jazdę na nartach.

Z badań, na które powołuje się amerykański portal branżowy Skift, wynika, że 75 procent przedstawicieli pokolenia Millenium uważa zdrowie i sportowy tryb życia za jedne z najważniejszych spraw w życiu. Z dbania o formę nie chcą oni rezygnować nawet w czasie wyjazdów, największe sieci hotelowe coraz częściej tworzą więc oferty sportowe, które nie ograniczają się do ciemnej siłowni w piwnicy obiektu.

InterContinental Hotels Group stworzył dla dbających o formę oddzielną markę – Even Hotels. W Stanach Zjednoczonych coraz częściej zdarza się też, że to sieci fitness otwierają hotele. Przykładem może być Equinox.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Noclegi
Ministerstwo rozwoju: We wrześniu opłata turystyczna
Noclegi
Kołobrzeski Sand zmienia się w Royal Tulip z piątą gwiazdką
Noclegi
„Zamknięte Mazury, szczyt covidowej bzdury” – hotelarze protestują pod KPRM
Noclegi
Barceló zapowiada ekspansję – szykuje 13 nowych hoteli
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama