„Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce – Poland Meetings & Events Industry Report 2017″ został przygotowany przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, przy współpracy regionalnych convention bureaux POT-u, obiektów, w których odbywają się spotkania, a także Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Przeanalizowano łącznie ponad 39 tysięcy spotkań i wydarzeń z dziedziny gospodarki, kultury i polityki, które odbyły się w Polsce w 2016 roku. Raport uwzględnia dane z około 400 obiektów i z organizacji zajmujących się marketingiem miejsc.
Z danych POT wynika, że największą grupę wśród spotkań i wydarzeń stanowiły w 2016 roku tzw. wydarzenia korporacyjne (58 procent). W tej kategorii znalazły się m.in. szkolenia, warsztaty, seminaria, konferencje prasowe, premiery produktów oraz podróże i wyjazdy motywacyjne. Na kolejnych miejscach znalazły się konferencje i kongresy (m.in. krajowe i międzynarodowe spotkania stowarzyszeń – 41 procent) oraz targi (1 procent). W kategorii wydarzeń korporacyjnych wygrała Warszawa (13 643 spotkań), kolejne miejsca zajęły: Poznań (2366) i Gdańsk (1851). Największa liczba kongresów i konferencji odbyła się w Warszawie (4010), Krakowie (3867) i Poznaniu (2695). Z kolei najwięcej targów i wystaw odbyło się w Poznaniu (140), Gdańsku (107) i Katowicach (76).
Najwięcej spotkań (45 procent) odbyło się na terenie województwa mazowieckiego. Na kolejnych miejscach znalazły się województwa: małopolskie i wielkopolskie (po 13 procent), pomorskie (12 procent) i śląskie (7 procent). Spotkania i wydarzenia przeanalizowano także pod względem rodzaju. Najliczniejszą grupę stanowią te o charakterze humanistycznym (41 procent), następnie techniczne (24 procent) i ekonomiczno-polityczne (13 procent). Najmniej zostało zorganizowanych spotkań o charakterze medycznym (10 procent) i informatyczno-komunikacyjnym (6 procent).
Analizując liczbę spotkań, które zostały wprowadzone do bazy Polskiej Organizacji Turystycznej, można zauważyć, iż zdecydowana większość z nich odbyła się w hotelach (77 procent). Na drugim miejscu uplasowały się obiekty lub sale wynajmowane na specjalne wydarzenia (14 procent), z kolei trzecie miejsce zajęły centra wystawienniczo-kongresowe (6 procent). Najmniej spotkań zorganizowano w szkołach wyższych (4 procent).