Rynek hotelowy kwitnie. Nowe obiekty rosną i w największych aglomeracjach, i w niewielkich kurortach. Rękę na pulsie trzymają także właściciele starszych budynków. Hotele przechodzą spektakularne metamorfozy.
Nowymi wnętrzami będzie kusił gości warszawski InterContinental. Aranżacja 8,5 tys. metrów kwadratowych na 13 kondygnacjach obiektu ma się zakończyć w połowie maja. Wykonawcą prac jest Tétris. Remontowane są pokoje i korytarze. Na przełom roku jest planowany remont części restauracyjnej.
Nie dać się konkurencji
– Branża hotelowa nabiera rozpędu – komentuje Krzysztof Poznański, ekspert firmy Tétris. – W 2017 roku odnotowaliśmy duży wzrost liczby pytań o aranżację hotelowych wnętrz. Teraz ustalamy daty rozpoczęcia sześciu inwestycji, a kilka kolejnych jest w końcowej fazie negocjacji. Już w maju zostanie otwarty po przebudowie legendarny Hotel Europejski w Warszawie, którym będzie zarządzać luksusowa marka Raffles. Nowe oblicze zyska też Courtyard by Marriott Warsaw Airport. Generalny remont przylotniskowego hotelu ogłosiła spółka Chopin Airport Development. Modernizacji zostaną poddane pokoje oraz części wspólne, m.in. kawiarnia, restauracja, recepcja. Renowację przechodzi także Vienna House Easy Kraków.
– Jeszcze w tym roku rozpocznie się modernizacja pięciogwiazdkowego hotelu Radisson Blu Centrum w Warszawie – mówi Karol Weber, hotelarz i autor bloga enjoyyourstay.pl. – Po jej zakończeniu hotel będzie działał pod nową marką Radisson Collection. W 2013 roku zasłużony kapitalny remont przeszedł słynny warszawski hotel Bristol, który dołączył do prestiżowej marki The Luxury Collection. W 2014 roku zakończyła się modernizacja równie słynnego warszawskiego hotelu Victoria działającego pod marką Sofitel – opowiada.
Stołeczny Sheraton po 20 latach wyremontował pokoje i korytarze, a w tym roku przymierza się do modernizacji części publicznych. Przemysław Wiraszka, starszy analityk inwestycyjny w firmie Hotel Professionals, wskazuje poza tym m.in. na Novotel Wrocław Centrum. – Obiekt po gruntownej modernizacji został ponownie otwarty w sierpniu 2016 roku – mówi. – Był ostatnim hotelem, z którego zniknęło logo polskiej marki Orbis. Renowacja ogólnodostępnych stref została uznana przez A’Design Award and Competition za jeden z najlepszych projektów 2017 roku. Generalny remont i rozbudowę przeszedł też wrocławski Monopol, który został dostosowany do standardów pięciu gwiazdek. – Zmodernizowany został także hotel Mercure Gdynia, który działał wcześniej pod marką Orbis Gdynia – mówi Wiraszka. Podkreśla, że przy okazji modernizacji hotele są też rozbudowywane, jak np. wspomniany Monopol we Wrocławiu oraz Holiday Inn w Krakowie czy Diament Plaza w Katowicach.