Reklama
Rozwiń
Reklama

Booking.com chce prowizji od usług dodatkowych

Booking.com wysyła do hoteli na całym świecie informację, że będzie pobierać prowizję od usług dodatkowych, za które obowiązkowo płacą turyści – donosi portal Skift

Publikacja: 29.05.2019 07:30

Booking.com chce prowizji od usług dodatkowych

Foto: Booking.com

Co prawda w niektórych kontraktach pojawiały się zapisy o prowizji należnej agencji internetowej za usługi niewliczone w cenę podstawową, na przykład za dostęp do bezprzewodowego internetu, ale w praktyce nie były stosowane. Hotele często wyłączają z podstawowych opłat korzystanie z oferty dodatkowej, by w ten sposób obniżyć wysokość prowizji dla pośredników.

Czasem klienci płacą za nocleg mniej niż za pozostałe usługi – tak jest choćby w niektórych obiektach w Las Vegas (na przykład w hotelu Bellagio jest to 18 procent ceny). Jeśli gość chce skorzystać z basenu, siłowni czy dostępu do prasy, musi na to przeznaczyć dodatkową kwotę.

Czytaj też: „Booking.com wie czego trzeba turystom w 2019 roku”.

Rzeczniczka Bookingu.com Leslie Cafferty wyjaśnia, że portal stara się, aby informacje o cenie za nocleg były transparentne, bo goście muszą wiedzieć, ile ostatecznie będzie kosztował ich pobyt. Potwierdza, że firma zmienia sposób rozliczania się z hotelami. W niedalekiej przyszłości zamierza pobierać prowizję od obowiązkowych dopłat, które turyści uiszczają już na miejscu.

Nowe regulacje będą wprowadzane stopniowo w poszczególnych regionach całego świata, na początek w Stanach Zjednoczonych, gdzie mają zacząć obowiązywać już w czerwcu tego roku. Ponieważ internauci korzystający z Bookingu.com zazwyczaj regulują należność za pobyt w obiekcie, unikając przedpłat do portalu, prowizję będzie łatwo policzyć. Klienci nie zawsze są świadomi, że cena wyświetlana przez agencje internetowe nie jest pełna.

Reklama
Reklama

Zobacz też: „Booking.com woli zarabiać na marży niż na prowizji”.

Amerykańska Federalna Komisja ds. Handlu zaczęła zajmować się tą kwestią już w 2012 roku. Problem nie dotyczy tylko USA, ale także innych krajów, między innymi Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Co prawda w niektórych kontraktach pojawiały się zapisy o prowizji należnej agencji internetowej za usługi niewliczone w cenę podstawową, na przykład za dostęp do bezprzewodowego internetu, ale w praktyce nie były stosowane. Hotele często wyłączają z podstawowych opłat korzystanie z oferty dodatkowej, by w ten sposób obniżyć wysokość prowizji dla pośredników.

Czasem klienci płacą za nocleg mniej niż za pozostałe usługi – tak jest choćby w niektórych obiektach w Las Vegas (na przykład w hotelu Bellagio jest to 18 procent ceny). Jeśli gość chce skorzystać z basenu, siłowni czy dostępu do prasy, musi na to przeznaczyć dodatkową kwotę.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Noclegi
Ministerstwo rozwoju: We wrześniu opłata turystyczna
Noclegi
Kołobrzeski Sand zmienia się w Royal Tulip z piątą gwiazdką
Noclegi
„Zamknięte Mazury, szczyt covidowej bzdury” – hotelarze protestują pod KPRM
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Noclegi
Barceló zapowiada ekspansję – szykuje 13 nowych hoteli
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama