Na początek fundacja przeprowadziła audyt hoteli Campanile, Golden Tulip, Premiere Classe i Metropolo by Golden Tulip, by ocenić, jak obiekty te mogą być odebrane przez osoby z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, na przykład niewidome czy poruszające się na wózku – informuje LHG w komunikacie.
Fundacja zaplanowała też trzy szkolenia z obsługi takich osób i savoir vivre’u: w Katowicach (odbył się na początku czerwca), Poznaniu i Warszawie. Biorą w nich udział wszyscy pracownicy LHG, którzy na co dzień pracują z gośćmi. Szkolenia mają walor praktyczny – uczestnicy jeżdżą po hotelach na wózkach inwalidzkich i noszą specjalne kombinezony symulujące podeszły wiek.
– Dopiero poruszając się na wózku inwalidzkim, zrozumiałem, jak trudne może być samo wejście do budynku, otwarcie drzwi czy opuszczenie hotelowego pokoju – mówi dyrektor regionu południowego w LHG Jan Błoński, cytowany w komunikacie.
– Przedstawiciele fundacji pokazali nam świat osób na wózkach, głuchoniemych i niewidomych. Wskazali bariery, jakie całkowicie nieświadomie stawiamy przed nimi – dodaje dyrektor hotelu Campanile w Katowicach Natasza Merta-Gierka.
Francuska grupa hotelowa Louvre Hotels Group ma ponad 2,6 tysiąca hoteli w 54 krajach. Działają one między innymi pod markami Premiere Classe, Kyriad, Kyriad Direct, Campanile, Tulip Inn, Golden Tulip, Royal Tulip, a także pięcioma markami sieci Sarovar w Indiach i chińską marką Metropolo. LHG jest spółką zależną chińskiego holdingu Jin Jiang International.