W lipcu 2018 roku KE i krajowe organy ds. ochrony konsumentów wezwały Airbnb do wprowadzenia zmian zarówno w zakresie prezentacji ofert, jak i zasad korzystania z usług portalu. Jak informuje Komisja Europejska na swojej stronie internetowej, firma wzięła pod uwagę wszystkie żądania i przedstawia już oferty w sposób zgodny z normami określonymi w unijnym prawie ochrony konsumentów.
Po wprowadzeniu zmian już na etapie wyszukiwania użytkownicy widzą na stronie całkowitą cenę pobytu z uwzględnieniem wszystkich opłat (na przykład podatek noclegowy, koszt sprzątania). Aribnb wyraźnie zaznacza też, czy wynajmujący jest prywatnym czy zawodowym gospodarzem, na stronie znajduje się także odniesienie do platformy internetowego rozstrzygania sporów wraz ze wszystkimi informacjami potrzebnymi do przeprowadzenia tej procedury.
Zobacz też: „Airbnb zmienia zasady rozliczeń z właścicielami obiektów”.
Zmiany dotyczą też warunków świadczenia usług. Internauci mogą wnieść skargę przeciwko firmie przed sąd w swoim kraju. Jeśli gość poniesie szkodę osobistą lub inną, ma prawo pozwać gospodarza. Airbnb zobowiązał się, że nie będzie jednostronnie zmieniać warunków umowy bez przesłania wcześniej swoim użytkownikom informacji o tym. Zgodnie z nowymi zasadami w takim wypadku klienci będą mogli rozwiązać umowę.
„W te wakacje Europejczycy dostaną to, co widzą, rezerwując zakwaterowanie. Porównywanie i rezerwowanie hotelu lub innego zakwaterowania przez internet stało się szybkie i łatwe. Konsumenci mogą teraz mieć pewność, że cena wyświetlona na głównej stronie, to cena, którą ostatecznie zapłacą. Jestem bardzo zadowolona, że Airbnb wyraziło gotowość do współpracy z Komisją Europejską i organami krajowymi ds. ochrony konsumentów nad ulepszeniem zasad funkcjonowania platformy. Spodziewam się, że inne platformy wezmą przykład z Airbnb” – komentuje komisarz do spraw sprawiedliwości, konsumentów i równouprawnienia płci, Věra Jourová.