Global Review Index (GRI) to raport, który powstaje na podstawie opinii klientów zebranych od 175 internetowych agentów turystycznych i portali oceniających działających w ponad 45 językach. Jak podaje grecki portal turystyczny Greek Travel Pages, powołując się na publikację tamtejszej organizacji branżowej INSETE, w zeszłym roku klienci najczęściej pozytywnie oceniali hotele w Grecji (rating na poziomie 87,1 procent). Na drugim miejscu z wynikami 85,5 procent i 85,3 procent znalazły się odpowiednio Chorwacja i Cypr. Czwarte miejsce należy do Hiszpanii (85 procent), piąte do Włoch (84,2 procent), szóste do Turcji (82,3 procent), a siódme do Francji (79 procent).

CZYTAJ TEŻ: Grecja – setki milionów euro na projekty turystyczne

Usługi najwyższej jakości świadczą hotele w greckim Epirze, gdzie wskaźnik GRI wyniósł 91 procent. Na drugim miejscu znalazły się Cyklady (90,5 procent). Najwyższa nota wśród obiektów pięciogwiazdkowych to 89,7 procent, wśród czterogwiazdkowych 87,1 procent, a wśród trzygwiazdkowych 86,6 procent.

Turyści najlepiej oceniali hotele w Grecji w czerwcu (87,9 procent), najsłabiej w maju (86,3 procent). Najczęściej doceniali je za czystość, dobre jedzenie i napoje, położenie, obsługę, dobry stosunek ceny do jakości, pokoje i ofertę rozrywkową.

Gdyby spojrzeć na poszczególne kategorie oceny okazuje się, że najczyściej jest w Grecji (90,3 procent), na Cyprze (89,3 procent) i we Włoszech (89,1 procent). Najsmaczniejsze jedzenie serwują na Cyprze (86,8 procent), greckie obiekty dostały w tej kategorii 83,9 procent pozytywnych ocen. Pod względem położenia wygrywa Turcja (89,3 procent), w tej kategorii Grecja spadła na szóste miejsce (86,6 procent). Pod względem jakości usług znów wygrywa Grecja (88,8 procent), w kategorii stosunek ceny do jakości zajmuje trzecie miejsce (84,4 procent), a za jakość pokojów dostała 83,6 procent głosów, co plasuje ją na pozycji drugiej. Najsłabiej turyści oceniali ofertę rozrywkową (77,6 procent). Dla porównania lider w tej kategorii, Turcja, otrzymał 83,6 procent dobrych opinii.