Branża spotkań i wydarzeń będzie mówić jednym głosem

Nawiązanie ściślejszej współpracy pomiędzy organizacjami z branży MICE i reprezentowanie jej interesów w rozmowach z rządem to główne zadania utworzonej dziś Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.

Publikacja: 21.07.2020 15:26

Branża spotkań i wydarzeń będzie mówić jednym głosem

Foto: Fot. facebook.com/TUgether1

Dzisiaj w siedzibie organizacji zrzeszającej polskich pracodawców Pracodawcy RP ukonstytuowała się Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń – informują Pracodawcy RP w komunikacie. W jej skład wchodzą przedstawiciele 18 organizacji reprezentujących ponad 500 polskich przedsiębiorstw zajmujących się organizacją zarówno szkoleń czy spotkań firmowych, jak i dużych wydarzeń, takich jak między innymi Europejski Kongres Gospodarczy czy festiwal muzyczny Open’er.

– Pandemia zdrowotna i gospodarcza uderzyła w to, co jest podstawą działalności w branży MICE, czyli w bezpośrednie kontakty międzyludzkie. Nowoczesny i prężny sektor gospodarki został z dnia na dzień całkowicie zamrożony. To kataklizm, którego żadna inna branża nie doświadczyła – ocenia prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski, cytowany w komunikacie. – Dlatego reakcja musi być tak samo szybka i zdecydowana. Powstanie Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń to pierwszy krok. Głos branży będzie lepiej słyszalny i skuteczniejszy. Kolejne działania to dostosowanie pomocy publicznej do wyjątkowej sytuacji przemysłu spotkań. Musi on przetrwać kryzys, mieć czas na ponowne uruchomienie i przystosowanie do nowych warunków – dodaje.

Jak podkreśla koordynator sztabu kryzysowego branży MICE Bartosz Bieszyński, przemysł spotkań i wydarzeń (hotele, rozrywka, transport autokarowy, targi, grupowa i indywidualna turystyka przyjazdowa i wyjazdowa, MICE) wytwarza w sumie prawie 15 procent polskiego PKB i zatrudnia, wraz z dostawcami i partnerami, około 1,5 miliona osób.

– Od połowy lutego nasze środowisko notuje średni spadek sprzedaży w granicach 80-95 procent w zależności od sektora. Brak długoterminowych i strategicznych rozwiązań oznacza nie tylko bankructwa i zwolnienia, to przede wszystkim zagrożenie dla nowoczesnej i zrównoważonej gospodarki naszego kraju – wskazuje Bieszyński.

CZYTAJ TEŻ: Podróże motywacyjne rosły, ale sparaliżował je koronawirus

– W Radzie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń chcemy komunikować się między sektorami branży MICE oraz z rządem, a także dbać nie tylko o przetrwanie, ale też o przyszłość – deklaruje wiceprezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel Łukasz Adamowicz.

Rada będzie dążyć między innymi do:

  • stworzenia platformy współpracy i wymiany informacji między organizacjami przemysłu spotkań i wydarzeń;
  • stałego monitoringu kondycji branży (badania, ankiety);
  • stworzenia ciała reprezentującego interesy branży wobec administracji państwowej;
  • budowania świadomości znaczenia branży wśród państwowych decydentów i opinii publicznej;
  • tworzenia propozycji w ramach wykorzystania funduszu EU Recovery Fund;
  • współpracy z najważniejszymi instytucjami społecznymi.

Rada domagać się będzie utrzymania i rozwinięcia dodatkowych form pomocy, takich jak między innymi pobudzenie popytu, dodatkowe bezpośrednie wsparcie finansowe, wsparcie promocji Polski na rynku turystyki indywidualnej, grupowej i biznesowej, uelastycznienie zaleceń i wytycznych dotyczących organizacji wydarzeń i spotkań.

– Współpraca branży MICE daje nam widoczność w mediach i możliwości dotarcia do rządu, których nie mielibyśmy, działając w pojedynkę, tym bardziej że nasz sektor to system naczyń połączonych – ocenia prezes Targów w Krakowie i wiceprezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego Grażyna Grabowska.

– Pandemia koronawirusa pokazała, jak mocno powiązane są różne sektory branży MICE. Powinniśmy podkreślać nasz wkład w tworzenie PKB. Bez spotkań i wydarzeń wiele polskich miast, choćby Warszawa, Kraków, Poznań czy Trójmiasto, wygląda zupełnie inaczej, a to przekłada się też na sytuację gospodarczą – wskazuje prezes Stowarzyszenia Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych Mikołaj Ziółkowski.

Skład Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń:

Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Klub Agencji Eventowych SAR
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce SKKP
Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych SOIAR
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego IGHP
Polska Izba Techniki Estradowej PITE
Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji IAKS Polska
Zrzeszenie Agentów IATA w Polsce
SITE Poland – Society for Incentive Travel Excellence – Chapter Poland
Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE
Polska Izba Przemysłu Targowego PIPT
Harmony Polish Hotels
Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych PSPA
Izba Gospodarcza Menedżerów Artystów Polskich IGMAP
Fundacja FOH
Future for MICE
Meeting Professional International Poland Chapter MPI

Dzisiaj w siedzibie organizacji zrzeszającej polskich pracodawców Pracodawcy RP ukonstytuowała się Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń – informują Pracodawcy RP w komunikacie. W jej skład wchodzą przedstawiciele 18 organizacji reprezentujących ponad 500 polskich przedsiębiorstw zajmujących się organizacją zarówno szkoleń czy spotkań firmowych, jak i dużych wydarzeń, takich jak między innymi Europejski Kongres Gospodarczy czy festiwal muzyczny Open’er.

– Pandemia zdrowotna i gospodarcza uderzyła w to, co jest podstawą działalności w branży MICE, czyli w bezpośrednie kontakty międzyludzkie. Nowoczesny i prężny sektor gospodarki został z dnia na dzień całkowicie zamrożony. To kataklizm, którego żadna inna branża nie doświadczyła – ocenia prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski, cytowany w komunikacie. – Dlatego reakcja musi być tak samo szybka i zdecydowana. Powstanie Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń to pierwszy krok. Głos branży będzie lepiej słyszalny i skuteczniejszy. Kolejne działania to dostosowanie pomocy publicznej do wyjątkowej sytuacji przemysłu spotkań. Musi on przetrwać kryzys, mieć czas na ponowne uruchomienie i przystosowanie do nowych warunków – dodaje.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie