Baleary: Bony wartości 100 euro i dopłaty do samolotów ożywią turystykę

11 milionów euro to budżet programu wsparcia sektora turystycznego, który opracował rząd Balearów. Obejmuje on wspólne akcje marketingowe z liniami lotniczymi, vouchery turystyczne dla mieszkańców i kampanie promocyjne.

Publikacja: 05.05.2021 09:33

Baleary: Bony wartości 100 euro i dopłaty do samolotów ożywią turystykę

Foto: Fot. Bloomberg

Prezydent Balearów Francina Armengol przedstawiła plan działania, który ma pomóc turystyce powrócić na dawne tory. Jego budżet to 11 milionów euro – podaje hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.

Jak podkreśla Armengol, sezon turystyczny będzie opóźniony, a połączeń lotniczych nie ma tylu, ilu region by sobie życzył. Rząd chciałby, żeby turyści przyjeżdżali do jesieni, a jnawet do Bożego Narodzenia. Zaplanował więc działania marketingowe, które będzie prowadził poza szczytem sezonu z przewoźnikami lotniczymi i morskimi. Liczy na zwiększenie liczby połączeń na trasach krajowych i międzynarodowych – te lotnicze muszą być realizowane na wszystkie trzy lotniska regionu (na Majorkę, Minorkę i Ibizę).

CZYTAJ TEŻ: Drony nad Majorką – skontrolują odstępy na plażach

W ramach programu promowane będą istniejące trasy, a firmy, które chcą skorzystać z programu – jego budżet to 5 milionów euro – muszą utrzymać połączenia do 15 listopada.

Kolejny element planu to dofinansowanie wydarzeń. Na to rząd przeznaczy 2 miliony euro. Chodzi o wykorzystanie dziedzictwa historyczneego, kulturowego i walorów przyrody i zmienić je w atrakcje turystyczne.

Trzeci obszar działań to promocja turystyki krajowej. Rząd przeznaczy 2 miliony euro na vouchery dla mieszkańców regionu. 100 euro na osobę będzie można wykorzystać na pobyty obejmujące co najmniej dwa noclegi – trzeba będzie je zamówić w biurze podróży lub w obiekcie współpracującym z Agencją Rozwoju Turystyki Balearów (AETIB). Vouchery będą ważne od 15 do 30 czerwca i od 1 września do 15 listopada.

ZOBACZ TEŻ: Premier Włoch: Będziemy otwarci wcześniej niż inni. Rezerwujcie wakacje

Rząd wyda też 2 miliony euro na promocję za granicą – w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Francji i Skandynawii. W sumie przeprowadzone zostaną trzy kampanie – jedna o zasięgu regionalnym, druga o zasięgu krajowym, a trzecia o zasięgu międzynarodowym. Powstać ma także strona internetowa illesbalears.travel.es, która będzie głównym źródłem informacji dla turystów i ma być prowadzona w czterech językach.

– Siła Balearów leży nie tylko w ich potencjalne turystycznym, ale również w doskonałym systemie opieki zdrowotnej – zapewnia Armengol. – Udało nam się być jednym z tym regionów, w których śmiertelność z powodu koronawirusa jest najmniejsza, nie brakuje u nas ani respiratorów, ani łóżek covidowych dla osób, które mogłyby ich potrzebować. Jeśli dołożyć do tego rosnące tempo szczepień, pojawiają się powody do optymizmu.

Prezydent Balearów Francina Armengol przedstawiła plan działania, który ma pomóc turystyce powrócić na dawne tory. Jego budżet to 11 milionów euro – podaje hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.

Jak podkreśla Armengol, sezon turystyczny będzie opóźniony, a połączeń lotniczych nie ma tylu, ilu region by sobie życzył. Rząd chciałby, żeby turyści przyjeżdżali do jesieni, a jnawet do Bożego Narodzenia. Zaplanował więc działania marketingowe, które będzie prowadził poza szczytem sezonu z przewoźnikami lotniczymi i morskimi. Liczy na zwiększenie liczby połączeń na trasach krajowych i międzynarodowych – te lotnicze muszą być realizowane na wszystkie trzy lotniska regionu (na Majorkę, Minorkę i Ibizę).

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u
Nowe Trendy
Turyści omijają Jordanię. Wystraszył ich konflikt zbrojny w Strefie Gazy
Nowe Trendy
Majorka: Wyższe ceny i protesty nie wystraszyły turystów. Przyjechało ich nawet więcej
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Nowe Trendy
Turcja liczyła w tym roku na 60 milionów turystów. Będzie miała ich więcej
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje