Google wyłącza przycisk z możliwością kupowania wycieczek

Google poinformował swoich partnerów, z którymi współpracował przy sprzedaży wycieczek i innych atrakcji w odwiedzanych miejscach, że wstrzymuje możliwość ich zakupu przez panel Rezerwuj z Google. 1 sierpnia przycisk „kup bilet” w tej sekcji przestanie być aktywny.

Publikacja: 05.07.2021 11:46

Google wyłącza przycisk z możliwością kupowania wycieczek

Foto: Fot. Bloomberg

„Chcielibyśmy poinformować, że Google planuje oficjalnie zakończyć możliwość rezerwowania wycieczek, aktywności i atrakcji w sekcji Rezerwuj z Google z dniem 1 sierpnia 2021 roku. To oznacza, że przycisk „kup bilet” po 31 lipca nie będzie działał” – napisała firma w komunikacie do partnerów, do którego dotarł amerykański portal branży turystycznej Skift.

We wspomnianej sekcji internauci mogli znaleźć oferty usług dodatkowych świadczonych w odwiedzanych miejscach – dzięki temu nie musieli ich przeglądać na innych stronach internetowych. System był zasilany produktowo przez partnerów rekrutowanych spośród turystycznych agencji internetowych.

CZYTAJ TEŻ: Google Maps pokażą, gdzie najwięcej zakażeń koronawirusem

Eksperci rynkowi od dawna twierdzą, że Google za naciśnięciem jednego przycisku mógłby stać się kolejnym agentem turystycznym, ale to oznaczałoby wejście w konkurencję ze swoimi największymi reklamodawcami, takimi jak Booking Holdings czy Expedia Group.

„Jak informowaliśmy wcześniej, Google w dalszym ciągu dużo inwestuje w rozwiązania dla użytkowników i partnerów w  branży turystycznej i chce kontynuować współpracę z nimi w ramach Google Things” – tłumaczy firma. Internetowy gigant dodaje, że cały czas rozwija swoją ofertę produktową, w szczególności dotyczy to wyszukiwania biletów do różnych atrakcji. Jednocześnie zaznacza, że w ostatnim miesiącu funkcjonowania Rezerwuj z Google sprzedaż może być coraz mniejsza.

„Chcielibyśmy poinformować, że Google planuje oficjalnie zakończyć możliwość rezerwowania wycieczek, aktywności i atrakcji w sekcji Rezerwuj z Google z dniem 1 sierpnia 2021 roku. To oznacza, że przycisk „kup bilet” po 31 lipca nie będzie działał” – napisała firma w komunikacie do partnerów, do którego dotarł amerykański portal branży turystycznej Skift.

We wspomnianej sekcji internauci mogli znaleźć oferty usług dodatkowych świadczonych w odwiedzanych miejscach – dzięki temu nie musieli ich przeglądać na innych stronach internetowych. System był zasilany produktowo przez partnerów rekrutowanych spośród turystycznych agencji internetowych.

Nowe Trendy
Sztuczna inteligencja w turystyce? Wymaga uregulowania i zmniejszenia szkodliwości
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Nowe Trendy
Zamek Królewski na Wawelu świętuje "frekwencję wszech czasów"
Nowe Trendy
Niemcy - mniej biurokracji w hotelach i na lotniskach. Od czego jest cyfryzacja
Nowe Trendy
Hiszpanie do turystów: Nie myjcie się pod prysznicem! Damy wam wiaderka na wodę
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Nowe Trendy
Booking chce rosnąć w Europie przez przejęcia. Bruksela mówi „stop”
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej