Prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski wystąpił z projektem, który nazwał "Programem ambasadorskim" podczas konferencji pod tytułem „Turystyka przyjazdowa w Polsce: Nowe horyzonty i wyzwania” zorganizowanej przez oddział turystyki przyjazdowej Polskiej Izby Turystyki i Polską Organizację Turystyczną w środę w Warszawie. Wzięli w niej udział menedżerowie biur podróży specjalizujących się w obsługiwaniu turystów przyjeżdżających do Polski, urzędnicy Ministerstwa Sportu i Turystyki i Polskiej Organizacji Turystycznej.
Czytaj więcej
Państwo nieźle zarabia na turystyce, ale śmiesznie mało na nią wydaje – tak można streścić sens myśli ministra sportu i turystyki Sławomira Nitrasa wyrażonej podczas spotkania z przedsiębiorcami i samorządowcami Pomorza Zachodniego.
Jak zaznaczył Niewiadomski, pierwszy raz przedstawia publicznie swoją propozycję. Chciałby, żeby stała się ona inicjatywą całej branży turystycznej, a szczególnie członków Polskiej Izby Turystyki. Jego zdaniem wpisuje się bowiem w zasady zrównoważonego rozwoju gospodarki, a jej podjęcie świadczyłoby o dojrzałości całej branży turystycznej.
Ponieważ - tłumaczył - większość członków PIT to przedsiębiorstwa działające w segmencie turystyki wyjazdowej, touroperatorzy, agenci turystyczni, linie lotnicze - a teraz szczególnie cierpi segment turystyki przyjazdowej (w wyniku pandemii i wojny na Ukrainie nie odbudował się ruch turystyczny z zagranicy, szczególnie grupowy i biznesowy) ci pierwsi mogliby zaangażować się w pomoc tym drugim.
Prezes zamierza przedstawić swój program do akceptacji Polskiej Izbie Turystyki