Targi potrwają do 12 marca, mają charakter wyłącznie branżowy. Pierwszy raz odbywają się on line. Bierze w nich udział 3513 wystawców ze 120 krajów (kraje, regiony, miasta, organizacje i stowarzyszenia turystyczne, firmy technologiczne, touroperatorzy, hotelarze). Program wydarzeń towarzyszących obejmuje około 400 sesji, konferencji prasowych i prezentacji z udziałem 590 prelegentów. Partnerami imprezy są Saksonia jako cel podróży kulturalnych i Gruzja.
Polska Organizacja Turystyczna przygotowała na nie wirtualne stoisko narodowe. Z zaproszenia do wystawienia się w jego ramach skorzystało dziewięć lokalnych organizacji turystycznych i miast (bydgoska, gdańska, łódzka, poznańska, warszawska, Toruń, Wrocław, Kraków, Warszawa), siedem regionalnych organizacji turystycznych (dolnośląska, małopolska, pomorska, śląska, warmińsko-mazurska, wielkopolska, zachodniopomorska) i 33 firmy.
POT zaplanował też wystąpienie w ramach pakietu ALL-In For Destination, który pozwala na zaprezentowanie walorów turystycznych kraju. „Szczególny nacisk kładzie na bezpieczeństwo podróży w kontekście pandemicznym, a także na dostępność komunikacyjną, umożliwiającą przyjazd do Polski własnym samochodem” – czytamy w komunikacie POT.
ꟷ Hasłem naszego tegorocznego wystąpienia na ITB Berlin NOW 2021 jest „Poland. Diversity Next Door” (ang. Polska – różnorodność tuż obok). Zależy nam, by zwrócić uwagę, że w Polsce można znaleźć ogromną liczbę atrakcji i miejsc mniej znanych, mniej obleganych, a równie interesujących ꟷ wyjaśnia prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szlachta, cytowany w komunikacie.