Niemcy zadowoleni z zaufania do ich marki turystycznej

Niemcy jako cel podróży mają mocną markę w gronie menedżerów turystyki, którzy organizują swoim klientom przyjazdy do tego kraju – wynika z ankiety.

Publikacja: 29.04.2021 10:16

Niemcy zadowoleni z zaufania do ich marki turystycznej

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

Dzisiaj kończą się targi turystyki przyjazdowej w Niemczech GTM Germany Travel MartTM 2021. W tym roku impreza miała formę zdalną. Wzięło w niej udział około 250 niemieckich dostawców i 480 kupujących z biur podróży z całego świata.

Deutsche Zentrale für Tourismus, instytucja odpowiedzialna za promowanie Niemieckich walorów turystycznych na świecie, przeprowadziła „wśród kluczowych klientów branży turystycznej z 27 krajów” badanie. Wzięła w nim udział około jedna trzecia klientów z międzynarodowej branży turystycznej, którzy zarejestrowali się na GTM. DZT chciało się przekonać, jakie są wśród nich nastroje i oczekiwania.

95 procent ankietowanych zakłada, że ​Niemcy jako kierunek turystyczny będą po kryzysie co najmniej tak samo atrakcyjne dla odwiedzających, jak przed pandemią.

– Nawet podczas kryzysu spowodowanego covid-19 Niemcy jako cel podróży są dobrze postrzegane – zarówno przez klientów, jak i partnerów handlowych – komentuje prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie DZT. – Pozytywne nastawienie wśród kupujących z rynków zagranicznych jest nawet powyżej średniej i wynosi 58 procent.

– Zaufanie do naszej marki znajduje odzwierciedlenie w oczekiwaniach biznesowych. Klienci, którzy biorą udział w najważniejszym wydarzeniu sprzedażowym niemieckiej turystyki przyjazdowej, w większości optymistycznie patrzą na ten rok: ponad połowa (53 proc.) spodziewa się poprawy. W porównaniu z kryzysowym rokiem 2020 jedna trzecia zakłada rozwój biznesu na takim poziomie jak w roku poprzednim – dodaje Hedorfer.

38 procent menedżerów turystycznych biorących udział w GTM zakłada, że w nadchodzącym roku branża powróci do poziomu sprzed kryzysu, a ponad jedna trzecia uważa, że stanie się to najpóźniej do 2023 roku.

„Fazie ożywienia sprzyja wyjątkowo wysoka ocena oferty turystycznej w Niemczech. Przede wszystkim uwagę zwraca temat zrównoważonego rozwoju: 84 procent ocenia jakość zrównoważonych produktów w Niemczech jako dobrą lub bardzo dobrą. Najwyższymi ocenami cieszą się też oferty oparte na rozwiązaniach wirtualnych: 93 procent kluczowych klientów ocenia dostępne treści cyfrowe jako dobre lub bardzo dobre” – czytamy w komunikacie.

Dzisiaj kończą się targi turystyki przyjazdowej w Niemczech GTM Germany Travel MartTM 2021. W tym roku impreza miała formę zdalną. Wzięło w niej udział około 250 niemieckich dostawców i 480 kupujących z biur podróży z całego świata.

Deutsche Zentrale für Tourismus, instytucja odpowiedzialna za promowanie Niemieckich walorów turystycznych na świecie, przeprowadziła „wśród kluczowych klientów branży turystycznej z 27 krajów” badanie. Wzięła w nim udział około jedna trzecia klientów z międzynarodowej branży turystycznej, którzy zarejestrowali się na GTM. DZT chciało się przekonać, jakie są wśród nich nastroje i oczekiwania.

Popularne Trendy
Turyści w kwestiach klimatycznych są jak schizofrenicy
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Popularne Trendy
Amerykanie planują wakacje. Na szczycie listy marzeń europejska stolica
Popularne Trendy
Badanie. 60 procent Polaków nie planuje wyjazdu na majówkę
Popularne Trendy
Nowy rok - nowy rekord Polaków w Chorwacji. „Między nami są dobre wibracje”
Popularne Trendy
Polacy mają plany na majówkę. Polska wygrywa z zagranicą, a góry z morzem