Od 8 do 12 marca kraje, regiony i przedsiębiorstwa z szeroko rozumianej branży turystycznej będą przekonywać odwiedzających do skorzystania z ich oferty. Już dziś organizatorzy mówią o sukcesie imprezy, spodziewają się 120 tysięcy odwiedzających z branży turystycznej, 60 tysięcy zwykłych zaciekawionych targami i 26 tysięcy uczestników konferencji, które towarzyszą targom.
W obronie dzikiej przyrody
W tym roku krajem partnerskim jest Botswana, która wczoraj zaprezentowała się w czasie gali otwarcia, a od środy w hali numer 20 gdzie rozłożyła dwupiętrowe stoisko. Kraj ten szczyci się dbałością o turystykę zrównoważoną zachowanie dzikiej przyrody i autentycznej kultury. Jak mówił we wtroek podczas konferencji prasowej minister turystyki tego kraju Tshekedi Khama II, w Botswanie rocznie z rąk kłusowników giną 32 słonie, podczas gdy w pozostałej części Afryki pada ich 100 dziennie. Botswana jest też eksporterem nosorożców – wysyła je do innych krajów kontynentu, z nadajnikami pozwalającymi śledzić ich ruchy.
Jak podkreślają organizatorzy targów, Afryka jest w tym roku szeroko reprezentowana na tej imprezie. W hali 20 na kilku stoiskach zaprezentuje się też Namibia, a w 21 będzie można zobaczyć Togo i Senegal.
Z tematyką turystyki zrównoważonej zapoznać się będzie można również w hali 5.2b, w której znajdują się stoiska przedsiębiorców z Indii. Wśród wystawców znajdują się nie tylko dostawcy usług turystycznych, ale pierwszy raz jest tam też producent herbaty Assam. Wśród nowych wystawców są także przedsiębiorcy z regionu Kerali położonego na południu Indii. Na przykład na stoisku Enfiled Riders, można poznać ofertę zwiedzania Indii na motorach.
Bliski Wschód chce być widoczny
Nowymi wystawcami są także Airbus i Aerofłot oraz Deutsche Hotel & Resort Holding. Zainteresowani branżą hotelową będą mogli porozmawiać z przedstawicielami Hyatt Hotels & Resorts, Hiltona, Accor Hotels, Jin Jiang International i Expedii.