Ruszają największe targi turystyczne świata

Rozpoczynające się dzisiaj targi ITB w Berlinie zgromadziły 10 tysięcy wystawców ze 187 krajów. Szczególne miejsce zajmą w tym roku turystyka odpowiedzialna, medyczna i – tradycyjnie już – dla środowisk LGBT. Reprezentacja Polski liczniejsza

Publikacja: 08.03.2017 01:23

Ruszają największe targi turystyczne świata

Foto: Filip Frydrykiewicz

Od 8 do 12 marca kraje, regiony i przedsiębiorstwa z szeroko rozumianej branży turystycznej będą przekonywać odwiedzających do skorzystania z ich oferty. Już dziś organizatorzy mówią o sukcesie imprezy, spodziewają się 120 tysięcy odwiedzających z branży turystycznej, 60 tysięcy zwykłych zaciekawionych targami i 26 tysięcy uczestników konferencji, które towarzyszą targom.

W obronie dzikiej przyrody

W tym roku krajem partnerskim jest Botswana, która wczoraj zaprezentowała się w czasie gali otwarcia, a od środy w hali numer 20 gdzie rozłożyła dwupiętrowe stoisko. Kraj ten szczyci się dbałością o turystykę zrównoważoną zachowanie dzikiej przyrody i autentycznej kultury. Jak mówił we wtroek podczas konferencji prasowej minister turystyki tego kraju Tshekedi Khama II, w Botswanie rocznie z rąk kłusowników giną 32 słonie, podczas gdy w pozostałej części Afryki pada ich 100 dziennie. Botswana jest też eksporterem nosorożców – wysyła je do innych krajów kontynentu, z nadajnikami pozwalającymi śledzić ich ruchy.

Jak podkreślają organizatorzy targów, Afryka jest w tym roku szeroko reprezentowana na tej imprezie. W hali 20 na kilku stoiskach zaprezentuje się też Namibia, a w 21 będzie można zobaczyć Togo i Senegal.

Z tematyką turystyki zrównoważonej zapoznać się będzie można również w hali 5.2b, w której znajdują się stoiska przedsiębiorców z Indii. Wśród wystawców znajdują się nie tylko dostawcy usług turystycznych, ale pierwszy raz jest tam też producent herbaty Assam. Wśród nowych wystawców są także przedsiębiorcy z regionu Kerali położonego na południu Indii. Na przykład na stoisku Enfiled Riders, można poznać ofertę zwiedzania Indii na motorach.

Bliski Wschód chce być widoczny

Nowymi wystawcami są także Airbus i Aerofłot oraz Deutsche Hotel & Resort Holding. Zainteresowani branżą hotelową będą mogli porozmawiać z przedstawicielami Hyatt Hotels & Resorts, Hiltona, Accor Hotels, Jin Jiang International i Expedii.

Powiększone niż zwykle stoiska zamówiły w tym roku Stany Zjednoczone, Chorwacja, Francja, Portugalia, Czechy, Słowenia, Kolumbia, Barbados, Australia, Nowa Zelandia. A ponownie na targach gości Andorra.

Liczną reprezentację mają kraje Bliskiego Wschodu – łącznie 32 kraje i firmy. Są wśród nich Zjednoczone Emiraty Arabskie i Qatar Airways (na powierzchni 3,38 tysięcy metrów kwadratowych), Arabia Saudyjska i Etihad Airways.

Tegoroczna edycja ITB będzie w dużej części poświęcona stronie technologicznej turystyki. Z uwagi na duże zainteresowanie, strefa eTravel World zajmie dwie hale. Jest tam wiele start-upów i dostawców systemów płatniczych.

Gej też turysta

Nowością na targach jest turystyka medyczna. Wśród wystawców spotkać można przedstawicieli szpitali i klinik z Turcji, Dubaju i Włoch, a także Polskiej Grupy Uzdrowisk. Segment turystyki medycznej będzie prezentował się nie tylko na stoiskach, ale także w czasie prezentacji, na które zapraszają Portugalski Klaster Zdrowotny, szkoła hotelarska z Hagi i Chorwacja Organizacja Turystyczna. Wykłady będą dotyczyły szans, jakie dla hoteli stwarza turystyka medyczna, a także współpracy z krajami arabskimi.

Ważnym tematem, któremu organizatorzy ITB od lat poświęcają wiele uwagi, jest turystyka LGBT (skrót od: lesbijki, geje, biseksualiści i transseksualiści). Wśród wystawców: portal Hornet, parada World Pride Madrid odbywająca się w Madrycie, sieć hoteli Belmond, tereny narciarskie w Aspen w Kolorado, Playa de las Américas z Teneryfy, amerykański stan Illinois, Latynoamerykańskie Stowarzyszenie Turystyki LGBT . Współorganizatorem ITB Gay Café jest w tym roku firma mCruise z partnerami – touroperatorami Schauinsland i DER Tour oraz linią lotniczą Condor.

Polscy touroperatorzy stawili się licznie

Polska zajmuje tradycyjnie halę numer 15.1. A właściwie, od zeszłego roku już tylko jej połowę (750 m kw). Chętnych do wystawienia się na stoisku organizowanym przez Polską Organizację Turystyczną było o połowę więcej niż przed rokiem, w sumie 45.

Niemieccy goście będą mogli poznać ofert wypoczynku na polskiej wsi dzięki promowaniu go przez Ministerstwo Rolnictwa. Na opłacenie stoiska zdecydowało się dziesięć regionów i cztery miasta: Warszawa, Poznań, Toruń i Szczecin. Region Lubelski będzie gospodarzem stoiska promującego szlak rowerowy Green Velo, przebiegający przez pięć województw ściany wschodniej. Więcej niż rok temu będzie touroperatorów, głównie oferujących turystykę po Polsce. Między innymi: Rainbow Incoming, Citytour Discover Cracow, Travel Projekt, Logos Tour, Jan-Pol Incoming Tour Operator, Furnel Travel.

W centrum polskiej strefy uwagę zwiedzających mają przyciągać akrobatyczne wyczyny Krystiana Herby, pięciokrotnego rekordzisty wpisanego do księgi Guinnessa. Goście polskiego stoiska będą mogli przenieść się do cyfrowego świata nakładając google VR i spróbować sił w turystycznym quizie z nagrodami.

Od 8 do 12 marca kraje, regiony i przedsiębiorstwa z szeroko rozumianej branży turystycznej będą przekonywać odwiedzających do skorzystania z ich oferty. Już dziś organizatorzy mówią o sukcesie imprezy, spodziewają się 120 tysięcy odwiedzających z branży turystycznej, 60 tysięcy zwykłych zaciekawionych targami i 26 tysięcy uczestników konferencji, które towarzyszą targom.

W obronie dzikiej przyrody

Pozostało 92% artykułu
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty