Turystyka nie ruszy bez certyfikatów

Certyfikat potwierdzający bezpieczeństwo sanitarne to dzisiaj najskuteczniejsza broń w walce ze skutkami koronakryzysu – wynika z międzynarodowego badania firm Travel Advance i Travel Consul.

Publikacja: 23.06.2020 14:13

Turystyka nie ruszy bez certyfikatów

Foto: Fot. AFP

Firma Travel Advance zajmująca się marketingiem turystycznym i sieć agencji marketingowych Travel Consul przeprowadziły w ubiegłym miesiącu internetowe badanie dotyczące wpływu pandemii na turystykę i sposobów wyjścia z kryzysu. Ankietę wypełniło ponad 900 firm działających na najważniejszych rynkach turystycznych na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Afryki, w tym touroperatorzy, agenci turystyczni i GSA.

Zdaniem 68 procent ankietowanych najskuteczniejszym działaniem w walce ze skutkami kryzysu, jakie mogą podjąć organizacje odpowiedzialne za promocję turystyczną, jest certyfikowanie miejsc i obiektów potwierdzające ich bezpieczeństwo sanitarne. Tylko 7 procent stwierdziło, że nie ma ono żadnego znaczenia. Na drugim miejscu znalazła się prezentacja aktualnych danych (59 procent wskazań), na trzecim kampanie promocyjne (54 procent), a na kolejnych dostarczanie bieżących informacji branżowych (48 procent), organizowanie szkoleń (47 procent), tworzenie centrów informacyjnych dla partnerów handlowych (41 procent), prowadzenie webinarów marketingowych (36 procent) i rozmów online (19 procent).

CZYTAJ TEŻ: Polacy zapominają o pandemii, chcą wakacji

Na pytanie o działania marketingowe mające pomóc firmom stanąć na nogi dwie trzecie ankietowanych odpowiedziało, że prowadzi je w mediach społecznościowych. Kampanie w internecie i bliska współpraca z mediami zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Przedsiębiorstwa spodziewają się 73-procentowego spadku sprzedaży w trzecim kwartale 2020 roku i 60-procentowego w czwartym w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Dwie trzecie ankietowanych przewiduje, że bez wsparcia finansowego od rządu będzie w stanie utrzymać działalność przez sześć miesięcy.

41 procent respondentów w odpowiedzi na kryzys stworzyło nowe produkty i zmieniło model biznesowy, 38 procent wzięło udział w szkoleniach i wzmocniło obsługę klienta, 34 procent poprawiło dotychczasową ofertę, 26 procent zainwestowało w nowoczesne technologie, 24 procent zaczęło się rozglądać za nowymi kierunkami, a 14 procent za nowymi klientami.

Najlepszą metodą utrzymywania kontaktów z klientami w czasie pandemii okazała się poczta elektroniczna. Drugim najczęściej wskazywanym sposobem była rozmowa telefoniczna. Najmniej wskazań uzyskały wideokonferencje i czaty na żywo.

ZOBACZ TAKŻE: Turysta przyszłości zwiedza w goglach na kanapie

Za najlepsze źródła informacji w czasie pandemii 69 procent respondentów uznało izby turystyczne i zrzeszenia biur podróży. Dalsze miejsca zajęły organizacje odpowiedzialne za promocję turystyczną, media branżowe, rząd i znajomi z branży.

Jakie zadania stoją teraz przed branżą turystyczną? 70 procent respondentów uważa, że najważniejszym będzie zmiana warunków anulowania rezerwacji. Na kolejnych miejscach znalazły się wprowadzenie nowych sposobów komunikowania się z klientami (67 procent), różnicowanie lub zmiana oferty turystycznej (61 procent), nawiązanie współpracy z nowymi partnerami biznesowymi (60 procent), dywersyfikowanie lub zmiana rynków (51 procent).

Firma Travel Advance zajmująca się marketingiem turystycznym i sieć agencji marketingowych Travel Consul przeprowadziły w ubiegłym miesiącu internetowe badanie dotyczące wpływu pandemii na turystykę i sposobów wyjścia z kryzysu. Ankietę wypełniło ponad 900 firm działających na najważniejszych rynkach turystycznych na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Afryki, w tym touroperatorzy, agenci turystyczni i GSA.

Zdaniem 68 procent ankietowanych najskuteczniejszym działaniem w walce ze skutkami kryzysu, jakie mogą podjąć organizacje odpowiedzialne za promocję turystyczną, jest certyfikowanie miejsc i obiektów potwierdzające ich bezpieczeństwo sanitarne. Tylko 7 procent stwierdziło, że nie ma ono żadnego znaczenia. Na drugim miejscu znalazła się prezentacja aktualnych danych (59 procent wskazań), na trzecim kampanie promocyjne (54 procent), a na kolejnych dostarczanie bieżących informacji branżowych (48 procent), organizowanie szkoleń (47 procent), tworzenie centrów informacyjnych dla partnerów handlowych (41 procent), prowadzenie webinarów marketingowych (36 procent) i rozmów online (19 procent).

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?