Wiadomości o turystyce chętniej czytane niż pozostałe

Bloomberg

Aż 41,1 procent newsletterów z kategorii „turystyka i czas wolny” jest otwieranych przez odbiorców. To świetny rezultat – pokazuje analiza niemieckiej firmy marketingowej Inxmail

Inxmail przeprowadził analizę skuteczności newsletterów. Pod lupę wzięto 33 branże, w których działają klienci tej firmy, w tym turystyczną. Agencja obsługuje między innymi touroperatorów FTI, Berge&Meer, a także Sonnenklar-TV, Robinsona i Holiday Extras. Podstawą badania było kilka miliardów mejli wysyłanych między 1 stycznia a 31 grudnia 2017 roku od ponad tysiąca klientów firmy z Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

Analitycy sprawdzili, ile z listów elektronicznych jest rzeczywiście otwieranych przez odbiorców. Mediana dla wszystkich branż wyniosła 28,1 procent, na pierwszym miejscu ze wskaźnikiem 51 proc. znalazła się kategoria „kultura i sztuka”, na drugim „turystyka i czas wolny” (41,1 procent), na trzecim „elektronika rozrywkowa” (39,4 procent). Najsłabiej w zestawieniu wypada dział „uroda i kosmetyki” (16,4 procent).

Z kolei w rankingu według wskaźnika kliknięć, który pokazuje, jak wiele osób zaciekawiły informacje zamieszczone w mejlu, turystyka spada z podium na czwartą pozycję z wynikiem 5,8 procent. W tym zestawieniu lepiej wypadają „elektronika rozrywkowa” (7,1 procent), „IT i telekomunikacja” (6,2 procent) oraz „kultura i sztuka” (6 procent).

W tym roku pierwszy raz zmierzono też odsetek otwarć „listów transakcyjnych”, do których należą na przykład potwierdzenia zamówień, czy przypomnienie o zakupach włożonych przez internautę do wirtualnego koszyka. W tym wypadku podana została mediana otwarć dla wszystkich branż, która wynosi 60,7 procent, dwa razy więcej niż w typowych mailingach. Wskaźnik kliknięć dla tego typu wiadomości to 14,4 procent, czyli trzy razy więcej niż dla newsletterów ogólnie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Samolot musiał awaryjnie lądować, bo pilot rozlał kawę

Airbus A330-243 niemieckich linii Condor lecący z Frankfurtu do Cancun w Meksyku był zmuszony ...

Trystyczny Fundusz Gwarancyjny: Przybywa pieniędzy i biur podróży

W Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym leży już odłożonych na wypadek dużych bankructw biur podróży 50 ...

Trzy nowe hotele Best Western w Poznaniu

Do sieci Best Western dołączą dwa nowo powstające obiekty – Edison Park Hotel Premier ...

11 letnich nowości na krakowskim lotnisku

W weekend zmiana czasu – wskazówki zegarów przesuną się o godzinę do przodu, a ...

Klient, który płaci później, wydaje więcej

Expedia, portal z noclegami, odkryła, że klienci, którzy nie muszą przed wyjazdem wpłacać wysokich ...

TUI likwiduje markę 1-2-Fly

Marka stworzona w 1996 roku zostanie wchłonięta przez touroperatora, by wzmocnić jego ofertę tanich ...