Inxmail przeprowadził analizę skuteczności newsletterów. Pod lupę wzięto 33 branże, w których działają klienci tej firmy, w tym turystyczną. Agencja obsługuje między innymi touroperatorów FTI, Berge&Meer, a także Sonnenklar-TV, Robinsona i Holiday Extras. Podstawą badania było kilka miliardów mejli wysyłanych między 1 stycznia a 31 grudnia 2017 roku od ponad tysiąca klientów firmy z Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

Analitycy sprawdzili, ile z listów elektronicznych jest rzeczywiście otwieranych przez odbiorców. Mediana dla wszystkich branż wyniosła 28,1 procent, na pierwszym miejscu ze wskaźnikiem 51 proc. znalazła się kategoria „kultura i sztuka”, na drugim „turystyka i czas wolny” (41,1 procent), na trzecim „elektronika rozrywkowa” (39,4 procent). Najsłabiej w zestawieniu wypada dział „uroda i kosmetyki” (16,4 procent).

Z kolei w rankingu według wskaźnika kliknięć, który pokazuje, jak wiele osób zaciekawiły informacje zamieszczone w mejlu, turystyka spada z podium na czwartą pozycję z wynikiem 5,8 procent. W tym zestawieniu lepiej wypadają „elektronika rozrywkowa” (7,1 procent), „IT i telekomunikacja” (6,2 procent) oraz „kultura i sztuka” (6 procent).

W tym roku pierwszy raz zmierzono też odsetek otwarć „listów transakcyjnych”, do których należą na przykład potwierdzenia zamówień, czy przypomnienie o zakupach włożonych przez internautę do wirtualnego koszyka. W tym wypadku podana została mediana otwarć dla wszystkich branż, która wynosi 60,7 procent, dwa razy więcej niż w typowych mailingach. Wskaźnik kliknięć dla tego typu wiadomości to 14,4 procent, czyli trzy razy więcej niż dla newsletterów ogólnie.