Turecka branża poznała już zasady działania hoteli po epidemii. Ogłosiło je Ministerstwo Turystyki.
Turcja planuje otwarcie sezonu turystycznego w czerwcu. Przebieg epidemii koronawirusa daje nadzieje, że to się uda, bo kraj jest już po szczycie zachorowań i od kilku dni ozdrowieńców jest zdecydowanie więcej niż nowo zarażonych. Rząd spodziewa się więc, że zezwoli branży turystycznej na działanie pod koniec maja. Na początek na potrzeby gości krajowych. Ale już w czerwcu zamierza otworzyć drzwi przed turystami zagranicznymi. Jak zapowiedział minister kultury i turystyki Mehmet Ersoy, mają to być turyści z krajów, w których epidemia się cofnęła. Zgodnie z planem Ministerstwa Transportu od 12 czerwca mają ruszyć czarterowe loty międzynarodowe, między innymi z Niemiec i Europy Środkowej. Zgodnie z tym przewidywaniem rząd opracowuje zasady postępowania w turystyce.
CZYTAJ TEŻ: Turcja: W połowie maja zacznie wracać normalność w turystyce
Jak będzie więc wyglądał pobyt w hotelach w Turcji w 2020?
Ogólne wytyczne
- Hotel może przyjąć 50 procent maksymalnej liczby gości. Środek ten ma na celu uniknięcie tłumów w pokojach, korytarzach, windach, przestrzeniach wspólnych i bliskich kontaktów na plażach.
- Liczba pokojówek, personelu sprzątającego i kelnerów zostanie znacznie zwiększona, żeby podołać zwiększonej potrzebie czyszczenia sprzętów i dezynfekowania pomieszczeń. Wszyscy pracownicy hotelu są zobowiązani do noszenia masek, a także do regularnych badań lekarskich i wykonywania testu na obecność koronawirusa.
- Hotele zwiększą liczbę personelu medycznego. W każdym obiekcie lekarz i kilka pielęgniarek muszą być teraz dzień i noc, siedem dni w tygodniu. W gabinecie medycznym powinien znajdować się zestaw niezbędnych leków i szybkie testy do rozpoznawania zakażenia koronawirusem.
- Wszystkie hotele, które planują gościć turystów w tym sezonie, muszą przejść obowiązkową certyfikację. Certyfikat czystości „Coronavirus free” będzie dokumentem potwierdzającym, że hotel jest przystosowany do specjalnej obsługi turystów w trybie podwyższonych wymagań sanitarnych, zapobiegających covid-19. Hotele które nie spełnią wymogów i nie dostaną certyfikatów nie będą mogły się otworzyć w tym roku.
- Przy wejściach do hoteli obsługa ubrana w ubrania ochronne będzie mierzyła wszystkim temperaturę. Również personel będzie codziennie w ten sposób badany.
- Pokoje będą mogły być zajmowane dopiero po 12 godzinach od wykwaterowania się z nich poprzednich lokatorów.
- Jeśli u kogoś zdiagnozowane będzie zakażenie, jego pokój będzie specjalnie dezynfekowany i nie będzie mógł być zajmowany przez innych tgości przez 72 godziny.
- Personel w kuchni będzie nosił rękawiczki, maski, fartuchy, kalosze i czepki ochronne.
- W salach konferencyjnych krzesła będą ustawione w odstępach co 80 cm, a przed wejściem maja być wystawione płyny dezynfekujące.
- Na wyższe piętra będzie można dostać się windą. Przed windami i w środku będą dostępne płyny dezynfekujące.
- W recepcji i lobby hotelowym będzie zmniejszona liczba stolików i foteli, aby zachować bezpieczne odległości między przebywającymi tam gośćmi.
- Turyści będą oczekiwać na zakwaterowanie w bezpiecznych odległościach przy ladzie recepcji. Pomogą w tym znaczniki odległości na podłodze.
- W hotelach będą rozdawane broszury w kilku językach z informacjami odnośnie do nowych zasad higieny i zachowania się na terenie hotelu. W miejscach ogólnodostępnych będą również wystawione tablice informacyjno-obrazkowe.
- W hotelach będzie położony nacisk na regularne dezynfekowanie powierzchni często używanych, jak klamki, poręcze, panele wind, ekrany dotykowe i lady.
- Personel sprzątający w pokojach będzie dezynfekował również czajniki, piloty do telewizorów i klimatyzacji.