Ministerstwo Rozwoju: Wkrótce nowe formy pomocy dla turystyki

Fot. Filip Frydrykiewicz

Resort rozwoju pracuje nad kolejnymi instrumentami wsparcia dla branży turystycznej – mówił sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzej Gut-Mostowy podczas kolejnego webinarium „Tarcza antykryzysowa dla biznesu”.

Cykl wideokonferencji dla polskich przedsiębiorców przybliżający im możliwości wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej zorganizowało Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Poniedziałkowe webinarium było poświęcone perspektywom polskiej turystyki podczas pandemii koronawirusa oraz portalowi Biznes.gov.pl, który pozwala prowadzić działalność gospodarczą online.

– Turystyka jest dziedziną gospodarki, która została bardzo mocno dotknięta epidemią. W ministerstwie przygotowaliśmy rozwiązania, które są dla niej wsparciem – mówił wiceminister Gut-Mostowy. – Szacujemy, że kilkanaście tysięcy firm z branży turystycznej otrzymało bezpośrednią pomoc w ramach tarczy finansowej na kwotę co najmniej czterech miliardów złotych.

CZYTAJ TEŻ: Rusza tarcza dla dużych firm. Touroperatorzy i LOT w kolejce

W opinii Guta-Mostowego najistotniejsze jest, by znów rozbudzić w Polakach chęć podróżowania i w ramach dobrze rozumianego patriotyzmu gospodarczego stymulować wypoczynek w Polsce.

Dyrektor departamentu gospodarki elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju Dominik Wójcicki przedstawił możliwości, jakie daje przedsiębiorcom portal rządowy Biznes.gov.pl. Poinformował, że obecnie z e-administracji korzysta 75 procent przedsiębiorstw.

– Koncepcja Biznes.gov.pl powstała w 2015 roku. Obecnie portal stał się w wielu kategoriach takim must have (z ang. muszę mieć – red.) – mówił Wójcicki. – Biznes.gov.pl to cyfrowe drzwi do rozwoju firmy. W pierwszym półroczu tego roku mieliśmy 25 milionów odsłon na portalu i to jest prawie 100 procent wzrostu rok do roku.

Biznes.gov.pl to dwa główne komponenty: usługi online i informacje prawne prezentowane w przystępny sposób. – Jesteśmy częścią rządowego programu tarczy antykryzysowej, na naszym portalu można dowiedzieć się, jakie rozwiązania są w niej przewidziane – mówił przedstawiciel resortu rozwoju.

Biznes.gov.pl ma bardzo rozbudowaną sekcję z artykułami informacyjnymi, które interpretują i tłumaczą przepisy ustawowe. – Lekkość, łatwość, przystępność artykułów, to jest coś, co przedsiębiorcy bardzo doceniają – mówił Dominik Wójcicki.

– Informujemy przedsiębiorców o planowanych zmianach prawnych, ułatwieniach czy ulgach. Personalizujemy te tematy i wysyłamy do branży, której one dotyczą – dodawał.

– Dużym plusem Biznes gov.pl jest to, że integruje działalność różnych urzędów i jest szansą na uzyskanie bardziej ramowej odpowiedzi na zadane pytania – ocenił Robert Lisicki z Konfederacji Lewiatan.

ZOBACZ TAKŻE: Emilewicz: 22 lipca ustawa z rozwiązaniami dla branży turystycznej

Wójcicki wyjaśniał, że portal ma służyć podawaniu w jednym miejscu informacji z różnych źródeł, niezależnie od tego, kompetencji którego resortu dotyczą. Do marca 2022 roku jest planowane zakończenie połączenia Biznes.gov.pl i Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). – Do takiego połączonego projektu, który nazywamy kontem przedsiębiorcy, po jakimś czasie dołączy moduł e-doręczeń, by można było odbierać pisma urzędowe w formie elektronicznej – opowiadał Wójcicki.

Kolejne zaplanowane webinaria z cyklu „Tarcza antykryzysowa dla biznesu” to „Szybka ścieżka – koronawirusy” (1 lipca) i „Tarcza finansowa PFR dla dużych firm” (2 lipca).

Więcej informacji oraz szczegółowy harmonogram webinariów: www.parp.gov.pl/tarcza.

Partnerami cyklu „Tarcza antykryzysowa dla biznesu” są Ministerstwo Finansów, Krajowa Administracja Skarbowa, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Agencja Rozwoju Przemysłu, Polski Fundusz Rozwoju, Urząd Zamówień Publicznych, Bank Gospodarstwa Krajowego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Programów Unii Europejskiej.

Źródło: Centrum Prasowe PAP

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tureccy hotelarze fundują Niemcom wakacje

Zaostrzenie przez niemiecki MSZ komunikatu o podróżach do Turcji zaniepokoiło tamtejszych hotelarzy. By pokazać ...

Lufthansa zapłaci za sprzedaż usług dodatkowych?

Grupa Lufthansa zastanawia się, jak wypłacać agentom prowizję za sprzedaż usług dodatkowych. Co prawda ...

Thomas Cook przenosi hotelowy styl do salonów sprzedaży

Thomas Cook chce, żeby nie tylko jego hotele zachwycały wystrojem – klienci mają być ...

Meksyk coraz popularniejszy wśród turystów

W rankingu najpopularniejszych kierunków turystycznych na świecie prowadzonym przez Światową Organizację Turystyczną Meksyk znalazł ...

Wzgórze Świątynne bez monitoringu

Rano zdemontowane zostały niedawno zainstalowane kamery sprzed wejść na Wzgórze Świątynne w Jerozolimie – ...

Emilewicz: Bon turystyczny – tak. Inna pomoc dla turystyki – nie

W sumie do branży turystycznej trafi około 10 miliardów złotych. To wsparcie, jakiego ta ...