Polska na targach wakacyjnych w Utrechcie

materiały prasowe

Liczba holenderskich turystów odwiedzających Polskę wzrasta każdego roku, jesteście już uznaną marką w naszym kraju – podkreślał podczas wystąpienia na targach Vakantiebeurs w Utrechcie Igno van Waesberghe, honorowy konsul RP w Amsterdamie

Ponad 120 tysięcy odwiedzających spodziewają się organizatorzy targów Vakantiebeurs trwających w Utrechcie. To jedna z najważniejszych imprez targowych w Europie. Nasze narodowe stoisko zorganizował ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie.

Pierwszego dnia targów odbyło się spotkanie dla dziennikarzy, branży turystycznej i blogerów połączone z degustacją specjałów polskiej kuchni serwowanych przez restaurację Klein Zakopane – opisuje w komunikacie wicedyrektor tego biura Andrzej Pawluszek.

Targom towarzyszą prezentacje miast i regionów. Kilkadziesiąt osób wysłuchało prezentacji Moniki Trznadel o walorach turystycznych stolicy Dolnego Śląska.

– Zainteresowanie Holendrów Wrocławiem jest coraz większe, możemy zaobserwować pozytywny efekt promocji miasta jako Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku – wskazuje, cytowany w komunikacie prasowym, Pawluszek.

Jak informują przedstawiciele ZOPOT Amsterdam, rośnie nie tylko liczba holenderskich turystów, którzy odwiedzają Polskę, ale również liczba touroperatorów wprowadzających Polskę do swojej oferty.

– Sprzedaż polskich produktów turystycznych przez holenderską branżę znacząco wzrasta, przedstawiciele TUI Nederland poinformowali o 100-procentowym wzroście sprzedaży oferty Krakowa w zeszłym roku – mówi Magdalena Stoch z ZOPOT Amsterdam, cytowana w komunikacie prasowym. Jak dodaje, nie dziwi więc, że TUI w katalogu na 2018 r. poświęcił stolicy Małopolski aż 16 stron.

Targi turystyczne Vakantiebeurs rozpoczęły się we wtorek w holenderskim Utrechcie. Przygotowane przez Polską Organizację Turystyczną i jej Zagraniczny Ośrodek w Amsterdamie polskie stoisko narodowe zajmuje powierzchnię 72 metrów kwadratowych, na których promują się zarówno regiony i miasta, jak i biura podróży. Wśród wystawców znaleźli się: Dolny Śląsk z Wrocławiem, Gdańska Organizacja Turystyczna, Małopolska z Krakowem, województwo łódzkie oraz Simonse Travel.

– Szczególnie liczna jest reprezentacja podmiotów ze Śląska, wśród których znalazły się: Euroregion Beskidy, Powiat Bielski, Powiat Żywiecki, Śląska Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz miasto Bielsko – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Dominika Szulc, dyrektor zagranicznych ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli.

Impreza potrwa do 14 stycznia. Towarzyszą jej kampania w mediach społecznościowych oraz kampania outdoorowa w Utrechcie i Amsterdamie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Cała Polska na niemieckiej czerwonej liście

Dzisiejszy komunikat niemieckiego Instytut Roberta Kocha uznaje całą Polskę za strefę zagrożenia epidemicznego. Od ...

Hiszpania: Turystów więcej niż oczekiwaliśmy

Hiszpania zanotowała w 2016 roku niewidzianą wcześniej liczbę zagranicznych turystów oraz rekordowe wpływy z ...

Upadek touroperatora pomógł TUI

Dzięki upadkowi linii lotniczej i touroperatora Monarch, TUI powiększył swój udział w rynku brytyjskim. ...

Turecki rząd pożycza hotelarzom pieniądze dla touroperatorów

Pożyczka dla hotelarzy na zwrot przedpłat od touroperatorów na poczet tegorocznych wakacji to pomysł ...

Chińczycy przejmują więcej Thomasa Cooka

Do 11 procent zwiększył swoje udziały w Grupie Thomasa Cooka chiński konglomerat Fosun Fosun ...

Odwołany lot

Na tablicy odlotów zamiast numeru bramki widnieje komunikat „CANCELLED”. Uważnie się temu przyglądasz i ...