Liczba holenderskich turystów odwiedzających Polskę wzrasta każdego roku, jesteście już uznaną marką w naszym kraju – podkreślał podczas wystąpienia na targach Vakantiebeurs w Utrechcie Igno van Waesberghe, honorowy konsul RP w Amsterdamie
Ponad 120 tysięcy odwiedzających spodziewają się organizatorzy targów Vakantiebeurs trwających w Utrechcie. To jedna z najważniejszych imprez targowych w Europie. Nasze narodowe stoisko zorganizował ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie.
Pierwszego dnia targów odbyło się spotkanie dla dziennikarzy, branży turystycznej i blogerów połączone z degustacją specjałów polskiej kuchni serwowanych przez restaurację Klein Zakopane – opisuje w komunikacie wicedyrektor tego biura Andrzej Pawluszek.
Targom towarzyszą prezentacje miast i regionów. Kilkadziesiąt osób wysłuchało prezentacji Moniki Trznadel o walorach turystycznych stolicy Dolnego Śląska.
– Zainteresowanie Holendrów Wrocławiem jest coraz większe, możemy zaobserwować pozytywny efekt promocji miasta jako Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku – wskazuje, cytowany w komunikacie prasowym, Pawluszek.
Jak informują przedstawiciele ZOPOT Amsterdam, rośnie nie tylko liczba holenderskich turystów, którzy odwiedzają Polskę, ale również liczba touroperatorów wprowadzających Polskę do swojej oferty.
– Sprzedaż polskich produktów turystycznych przez holenderską branżę znacząco wzrasta, przedstawiciele TUI Nederland poinformowali o 100-procentowym wzroście sprzedaży oferty Krakowa w zeszłym roku – mówi Magdalena Stoch z ZOPOT Amsterdam, cytowana w komunikacie prasowym. Jak dodaje, nie dziwi więc, że TUI w katalogu na 2018 r. poświęcił stolicy Małopolski aż 16 stron.
Targi turystyczne Vakantiebeurs rozpoczęły się we wtorek w holenderskim Utrechcie. Przygotowane przez Polską Organizację Turystyczną i jej Zagraniczny Ośrodek w Amsterdamie polskie stoisko narodowe zajmuje powierzchnię 72 metrów kwadratowych, na których promują się zarówno regiony i miasta, jak i biura podróży. Wśród wystawców znaleźli się: Dolny Śląsk z Wrocławiem, Gdańska Organizacja Turystyczna, Małopolska z Krakowem, województwo łódzkie oraz Simonse Travel.
– Szczególnie liczna jest reprezentacja podmiotów ze Śląska, wśród których znalazły się: Euroregion Beskidy, Powiat Bielski, Powiat Żywiecki, Śląska Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz miasto Bielsko – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Dominika Szulc, dyrektor zagranicznych ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli.
Impreza potrwa do 14 stycznia. Towarzyszą jej kampania w mediach społecznościowych oraz kampania outdoorowa w Utrechcie i Amsterdamie.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.