Polska na targach wakacyjnych w Utrechcie

materiały prasowe

Liczba holenderskich turystów odwiedzających Polskę wzrasta każdego roku, jesteście już uznaną marką w naszym kraju – podkreślał podczas wystąpienia na targach Vakantiebeurs w Utrechcie Igno van Waesberghe, honorowy konsul RP w Amsterdamie

Ponad 120 tysięcy odwiedzających spodziewają się organizatorzy targów Vakantiebeurs trwających w Utrechcie. To jedna z najważniejszych imprez targowych w Europie. Nasze narodowe stoisko zorganizował ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie.

Pierwszego dnia targów odbyło się spotkanie dla dziennikarzy, branży turystycznej i blogerów połączone z degustacją specjałów polskiej kuchni serwowanych przez restaurację Klein Zakopane – opisuje w komunikacie wicedyrektor tego biura Andrzej Pawluszek.

Targom towarzyszą prezentacje miast i regionów. Kilkadziesiąt osób wysłuchało prezentacji Moniki Trznadel o walorach turystycznych stolicy Dolnego Śląska.

– Zainteresowanie Holendrów Wrocławiem jest coraz większe, możemy zaobserwować pozytywny efekt promocji miasta jako Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku – wskazuje, cytowany w komunikacie prasowym, Pawluszek.

Jak informują przedstawiciele ZOPOT Amsterdam, rośnie nie tylko liczba holenderskich turystów, którzy odwiedzają Polskę, ale również liczba touroperatorów wprowadzających Polskę do swojej oferty.

– Sprzedaż polskich produktów turystycznych przez holenderską branżę znacząco wzrasta, przedstawiciele TUI Nederland poinformowali o 100-procentowym wzroście sprzedaży oferty Krakowa w zeszłym roku – mówi Magdalena Stoch z ZOPOT Amsterdam, cytowana w komunikacie prasowym. Jak dodaje, nie dziwi więc, że TUI w katalogu na 2018 r. poświęcił stolicy Małopolski aż 16 stron.

Targi turystyczne Vakantiebeurs rozpoczęły się we wtorek w holenderskim Utrechcie. Przygotowane przez Polską Organizację Turystyczną i jej Zagraniczny Ośrodek w Amsterdamie polskie stoisko narodowe zajmuje powierzchnię 72 metrów kwadratowych, na których promują się zarówno regiony i miasta, jak i biura podróży. Wśród wystawców znaleźli się: Dolny Śląsk z Wrocławiem, Gdańska Organizacja Turystyczna, Małopolska z Krakowem, województwo łódzkie oraz Simonse Travel.

– Szczególnie liczna jest reprezentacja podmiotów ze Śląska, wśród których znalazły się: Euroregion Beskidy, Powiat Bielski, Powiat Żywiecki, Śląska Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz miasto Bielsko – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Dominika Szulc, dyrektor zagranicznych ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli.

Impreza potrwa do 14 stycznia. Towarzyszą jej kampania w mediach społecznościowych oraz kampania outdoorowa w Utrechcie i Amsterdamie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kryształowy Globus dla Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej

Polska Izba Turystyki i organizator targów turystycznych TT Warsaw kolejny wspólnie przyznały nagrodę Fair ...

Kto szuka u agenta, kupuje w internecie

W ciągu ostatnich 12 lat odsetek klientów, którzy przeglądają strony internetowe w poszukiwaniu idealnych ...

Lotnisko Chopina z milionem pasażerów w lutym

W lutym na podróż z lub do Warszawy zdecydowało się 1,06 miliona ludzi. Rok ...

Malediwy chcą przedłużyć stan wyjątkowy

Prezydent Malediwów Abdullah Jamin chce przedłużenia stanu wyjątkowego. Wprowadzono go 5 lutego i miał ...

Osiem regionalnych kolei na jednym bilecie

Od dzisiaj w sprzedaży dostępny jest wspólny bilet ośmiu regionalnych przewoźników kolejowych. Imienny bilet ...

Kraków zyska połączenie z Helsinkami

Od 26 marca będzie można polecieć dwa razy w tygodniu Norwegianem do stolicy Finlandii ...