Polska na targach wakacyjnych w Utrechcie

materiały prasowe

Liczba holenderskich turystów odwiedzających Polskę wzrasta każdego roku, jesteście już uznaną marką w naszym kraju – podkreślał podczas wystąpienia na targach Vakantiebeurs w Utrechcie Igno van Waesberghe, honorowy konsul RP w Amsterdamie

Ponad 120 tysięcy odwiedzających spodziewają się organizatorzy targów Vakantiebeurs trwających w Utrechcie. To jedna z najważniejszych imprez targowych w Europie. Nasze narodowe stoisko zorganizował ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie.

Pierwszego dnia targów odbyło się spotkanie dla dziennikarzy, branży turystycznej i blogerów połączone z degustacją specjałów polskiej kuchni serwowanych przez restaurację Klein Zakopane – opisuje w komunikacie wicedyrektor tego biura Andrzej Pawluszek.

Targom towarzyszą prezentacje miast i regionów. Kilkadziesiąt osób wysłuchało prezentacji Moniki Trznadel o walorach turystycznych stolicy Dolnego Śląska.

– Zainteresowanie Holendrów Wrocławiem jest coraz większe, możemy zaobserwować pozytywny efekt promocji miasta jako Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku – wskazuje, cytowany w komunikacie prasowym, Pawluszek.

Jak informują przedstawiciele ZOPOT Amsterdam, rośnie nie tylko liczba holenderskich turystów, którzy odwiedzają Polskę, ale również liczba touroperatorów wprowadzających Polskę do swojej oferty.

– Sprzedaż polskich produktów turystycznych przez holenderską branżę znacząco wzrasta, przedstawiciele TUI Nederland poinformowali o 100-procentowym wzroście sprzedaży oferty Krakowa w zeszłym roku – mówi Magdalena Stoch z ZOPOT Amsterdam, cytowana w komunikacie prasowym. Jak dodaje, nie dziwi więc, że TUI w katalogu na 2018 r. poświęcił stolicy Małopolski aż 16 stron.

Targi turystyczne Vakantiebeurs rozpoczęły się we wtorek w holenderskim Utrechcie. Przygotowane przez Polską Organizację Turystyczną i jej Zagraniczny Ośrodek w Amsterdamie polskie stoisko narodowe zajmuje powierzchnię 72 metrów kwadratowych, na których promują się zarówno regiony i miasta, jak i biura podróży. Wśród wystawców znaleźli się: Dolny Śląsk z Wrocławiem, Gdańska Organizacja Turystyczna, Małopolska z Krakowem, województwo łódzkie oraz Simonse Travel.

– Szczególnie liczna jest reprezentacja podmiotów ze Śląska, wśród których znalazły się: Euroregion Beskidy, Powiat Bielski, Powiat Żywiecki, Śląska Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz miasto Bielsko – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Dominika Szulc, dyrektor zagranicznych ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli.

Impreza potrwa do 14 stycznia. Towarzyszą jej kampania w mediach społecznościowych oraz kampania outdoorowa w Utrechcie i Amsterdamie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Airbnb będzie hotelarzem

Internetowy pośrednik w wynajmie mieszkań turystom zainwestuje w sieć hoteli w Indiach Chodzi o ...

Zaostrza się konkurencja na rynku hotelowym

Polski rynek hotelowy jest w fazie rozkwitu. Tylko w ubiegłym roku liczba noclegów zwiększyła ...

Katalońskie hotele wyprosiły policjantów

Katalońskie hotele wymówiły noclegi ponad 500 policjantom, którzy z polecenia MSW zostali tam oddelegowani ...

Rząd Hiszpanii szykuje pomoc po upadku Cooka

300 milionów euro wyniesie wartość rządowej pomocy dla hiszpańskiej branży turystycznej. Pakiet dla przedsiębiorców ...

Condor prosi o pomoc publiczną. Chce 200 milionów euro

Największy niemiecki przewoźnik czarterowy Condor zwrócił się do swojego rządu o pomoc publiczną w ...

Betlej: Biura podróży żegnają wzrosty

Nie należy spodziewać się w najbliższym czasie lepszych niż rok temu wyników sprzedaży wycieczek ...