Reklama
Rozwiń
Reklama

Kraje Wyszehradzkie: W turystyce nam po drodze

315 tysięcy euro przeznaczą na wspólną promocję turystyczną w tym roku kraje z grupy Wyszehradzkiej: Polska, Czechy, Węgry i Słowacja. Pieniądze wydadzą w Azji, USA i we wschodniej Europie

Publikacja: 15.02.2017 13:38

Kraje Wyszehradzkie: W turystyce nam po drodze

Foto: Filip Frydrykiewicz

W Warszawie obradowali ministrowie odpowiedzialni za turystykę i szefowie narodowych organizacji turystycznych z krajów grupy Wyszehradzkiej. Na koniec podpisali porozumienie o wspólnym promowaniu się na dalekich rynkach. Ustalili, jak co roku, że przeznaczą na to 315 tysięcy euro (na każdy kraj przypada podobnej wielkości składka, nie zależy ona od jego wielkości czy liczebności). Kraje wyszehradzkie współpracują ze sobą na polu turystyki już 15 lat.

- Choć w Europie konkurujemy ze sobą o zagranicznych turystów, to widzimy potrzebę występowania wspólnie na innych, dalekich rynkach, przez które jesteśmy postrzegani jako jeden region. Ciekawy, różnorodny i, co obecnie bardzo ważne, bezpieczny – wyjaśniał podczas konferencji prasowej polski wiceminister sportu i turystyki Dawid Lasek. – To przynosi efekty, bo wszystkie kraje odnotowały w zeszłym roku wzrost przyjazdów turystów. Absolutnym liderem są Czechy - wynik 300 tysięcy wizyt z Chin rocznie to jest coś, co może imponować - mówił.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama