Siedem hoteli w siedem lat zbuduje bankowy deweloper

Należąca do PKO BP spółka deweloperska Qualia Development wybuduje dla Louvre Hotels Group siedem hoteli za 500 mln zł. Pokoje i apartamenty będą mieć swoich właścicieli

Publikacja: 12.01.2012 13:58

Pierwszy hotel pod marką Golden Tulip otwarto w Warszawie

Pierwszy hotel pod marką Golden Tulip otwarto w Warszawie

Foto: Materiały Promocyjne

To jedna z największych inwestycji w branży hotelarskiej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Hotele będą działać pod markami Louvre Hotels Group, drugiej co do wielkości sieci hotelarskiej w Europie.

Inwestycja zostanie zrealizowana w tzw. systemie condo – każdy pokój i apartament będzie miał swojego właściciela. Zainteresowanie już wyraziły fundusze inwestycyjne, ale nabywcami mogą być również osoby fizyczne.

Kupujący, którzy staną się także udziałowcami całego hotelu (proporcjonalnie recepcji, strefy wellness, sal konferencyjnych), będą mieli zagwarantowaną stopę zwrotu – 21 proc. zysku z inwestycji w ciągu trzech lat.

Operatorem hoteli zostanie powołana do tego spółka Qualia Hotel Management. – Nabywcy nie będą się martwić o wynajmowanie pokojów. Zapewniamy nie tylko znaną markę, ale także profesjonale zarządzanie – mówi dyrektor pionu hotelowego Qualia Development Rafał Abramczyk.

Hotele powstaną w Międzyzdrojach, Gdańsku, Władysławowie, Zakopanem, Dusznikach-Zdroju, Juracie i Warszawie pod markami Golden Tulip, Royal Tulip i Tulip Inn.

– Golden Tulip w Międzyzdrojach będzie gotowy latem, a obiekt w Juracie zostanie pierwszym w Europie luksusowym hotelem pod brandem Royal – zapowiada prezes Qualia Development Leszek Piotr Nałęcz.

Sprzedaż apartamentów i pokojów Tulipa w Międzyzdrojach rusza już jutro. Budowa wszystkich hoteli ma być zakończona w ciągu siedmiu lat.

Inwestycja dewelopera należącego do PKO BP przyspiesza rozwój rynku hotelarskiego w Polsce. – Tylko w dziesięciu miastach najbardziej atrakcyjnych dla hotelarzy powstaje prawie 50 hoteli z 5,3 tys. pokojów – mówi Janusz Mitulski, partner w branżowej firmie doradczej Horwath HTL.

Najszybciej będą się rozwijać wielkie sieci. Na przykład Best Western w ubiegłym roku zwiększył liczbę hoteli z 6 do 11, a na koniec 2012 r. chciałby mieć ich ok. 20. Globalna sieć Wydham do 2016 r. uruchomi w Polsce co najmniej dziesięć moteli Super 8. A w planach jest otwarcie 200 moteli w ciągu dziesięciu lat. Co najmniej dziesięć obiektów działających pod swoimi markami planuje na koniec 2013 r. Hilton. Nowe hotele buduje też Marriott.

W samej Warszawie powstanie w najbliższym czasie 1,8 tys. pokojów hotelowych. Większość w segmencie ekonomicznym, a tych właśnie najbardziej brakuje. Z kolei na etapie projektowania lub decyzji o budowie są hotele z kolejnymi 1,2 tys. pokojów.

Na razie jednak Warszawa jest w tyle za innymi stolicami regionu. Jeszcze gorsza jest średnia krajowa: z 66 miejscami noclegowymi na 10 tys. mieszkańców mocno odbiegamy od średniej europejskiej (245 miejsc), nie mówiąc już o takich krajach jak Włochy (369) czy Austria (700).

Poprawia się sytuacja branży

Według firmy analitycznej STR Global, w I półroczu 2011 r. frekwencja w polskich hotelach wzrosła w porównaniu z podobnym okresem poprzedniego roku o 5,2 proc., średnia cena noclegu podniosła się o 5,6 proc., a przychód na pokój zwiększył o prawie 11 proc.

Nieco lepsze wyniki notowały hotele w Czechach, gdzie średnie obłożenie w I połowie 2011 r. wyniosło 59,2 proc. (w Polsce 55,1 proc.), a przychód na pokój wyniósł 44,1 euro (w Polsce 37,1 euro). Problemy ma natomiast część hoteli inwestorów indywidualnych. W rezultacie rośnie liczba hoteli wystawianych na sprzedaż.

To jedna z największych inwestycji w branży hotelarskiej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Hotele będą działać pod markami Louvre Hotels Group, drugiej co do wielkości sieci hotelarskiej w Europie.

Inwestycja zostanie zrealizowana w tzw. systemie condo – każdy pokój i apartament będzie miał swojego właściciela. Zainteresowanie już wyraziły fundusze inwestycyjne, ale nabywcami mogą być również osoby fizyczne.

Pozostało 87% artykułu
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek