Coraz dalsze loty Norwegiana

Tani norweski przewoźnik otrzymał od władz Irlandii licencję na działalność jego filii lotów międzykontynentalnych i postanowił zwiększyć flotę dreamlinerów

Publikacja: 13.02.2014 16:41

Coraz dalsze loty Norwegiana

Foto: Bloomberg

Norwegian stał się w tym roku jedyną tanią linią lotniczą z Europy, która uruchomiła loty dalekiego zasięgu do Ameryki Płn. i Azji (Bangkok) ze Skandynawii wprowadzając samoloty B787 Dreamliner, zarejestrowane w Irlandii, obsadzane załogami z Tajlandii i częściowo Amerykanami. W tym roku planuje uruchomienie połączeń między Londynem i Nowym Jorkiem.

Organizacje branżowe, m.in. pilotów liniowych ALPAI, a także linie lotnicze Lufthansa i British Airways krytykowały jego plany twierdząc, że Norwegian chce wykorzystać luki w przepisach do osiągania nieuczciwej przewagi w kosztach nad rywalami. Norwegowie odrzucali te zarzuty.

Nowa irlandzka filia Norwegian Air Int'l otrzymała właśnie od władz w Dublinie certyfikat na rozpoczęcie działalności - poinformował rzecznik irlandzkiego urzędu lotnictwa IAA. Pozwala to filii  organizować loty dalekiego zasięgu z Europy.

Norwegian wystąpił też do resortu transportu USA o podobne zezwolenie wymagane dla zagranicznego przewoźnika.

W IV kwartale Norwegian poniósł stratę netto  283 mln koron (46,27 mln dolarów) po zysku 23 mln rok temu, ale analitycy spodziewali się straty 356 mln. W tym roku zamierza zwiększyć do 40 proc. z 32 proc. w 2013 r. przychody liczone na pasażerokilometr. To główny miernik wykorzystania mocy przewozowych.

Norwegowie podpisali ponadto umowę z firmą leasingową ILFC na zakup czterech B787-9, wydłużoną wersję dreamlinera, zwiększając łączne zamówienie do 14. Trzy takie samoloty już odebrali i używają ze zmiennym szczęściem.

Norwegian stał się w tym roku jedyną tanią linią lotniczą z Europy, która uruchomiła loty dalekiego zasięgu do Ameryki Płn. i Azji (Bangkok) ze Skandynawii wprowadzając samoloty B787 Dreamliner, zarejestrowane w Irlandii, obsadzane załogami z Tajlandii i częściowo Amerykanami. W tym roku planuje uruchomienie połączeń między Londynem i Nowym Jorkiem.

Organizacje branżowe, m.in. pilotów liniowych ALPAI, a także linie lotnicze Lufthansa i British Airways krytykowały jego plany twierdząc, że Norwegian chce wykorzystać luki w przepisach do osiągania nieuczciwej przewagi w kosztach nad rywalami. Norwegowie odrzucali te zarzuty.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek