Majorka nie tak popularna jak przed rokiem

W czerwcu średnie obłożenie hoteli na Majorce wyniesie 50-60 procent. To o 15 punktów procentowych mniej niż przed rokiem

Publikacja: 17.06.2019 07:17

Majorka nie tak popularna jak przed rokiem

Foto: AFP

W tym sezonie na Majorce jest wyraźnie mniej turystów niż przed rokiem. – Spodziewaliśmy się spadków, ale nie takiego załamania, jakiego teraz doświadczamy – mówi rzecznik hotelarzy z Majorki w rozmowie z gazetą „Última Hora”.

Co prawda młodych gości spędzających weekendy w Playa de Palma – imprezowej dzielnicy stolicy Majorki Palmy – nie brakuje, ale już osób, które przyjeżdżają na dłużej i wydają więcej, tak. Hotelarze mówią, że w czerwcu wypełnienie hoteli wyniesie 50-60 procent, czyli o 15 punktów procentowych mniej niż przed rokiem – podaje portal t-online.

Zobacz też: „Palma de Mallorca zakazuje happy hour”.

Gorzej jest też w Magaluf, kurorcie tradycyjnie wybieranym przede wszystkim przez Brytyjczyków. Obecnie jest ich o 6 procent mniej niż przed rokiem, w przypadku Niemców spadek wynosi od 12 do 13 procent. Taką informację przekazał szef stowarzyszenia hotelarskiego regionu, Calvia, Mauricio Carballeda, który spodziewa się jeszcze gorszych statystyk w lipcu i sierpniu.

Przyczyny tej sytuacji branża upatruje w obawach związanych z brexitem i rosnącej popularności Turcji. W niektórych obiektach na Majorce w tym roku koszty przekroczą przychody. Sytuacja jest tak zła, że hotelarze analizują nawet prognozę pogody w Niemczech. Jeśli będzie tak jak w zeszłym roku, klientów może być mniej. Nie pomagają nawet rabaty, które sięgają 40 procent, bo Turcja, Egipt i Tunezja i tak wypadają taniej.

Na Majorce mówi się już o wojnie cenowej, a prezes Thomasa Cooka Peter Fankhauser, poleciał na początku czerwca na wyspę, by przekonać hotelarzy do udzielania jeszcze wyższych upustów. Przedstawiciele organizacji branżowych apelują, żeby nie popadać w panikę, turystom trzeba uświadamiać wysoką jakość oferty.

Czytaj też: „Wakacje na Majorce przecenione o połowę”.

Tymczasem klienci widzą różnice na przykład w wielkości pokojów – w ośrodkach na Riwierze Tureckiej są one większe i wygodniejsze. Niektórzy są zdania, że mniejsza liczba rezerwacji to skutek między innymi opłaty ekologicznej wprowadzonej w 2016 roku, która podnosi koszt pobytu. Także wprowadzanie coraz surowszych zasad dotyczących zachowania się w Palmie i w okolicach przynosi negatywne efekty. Chodzi na przykład o zakaz promocji typu happy hour na napoje alkoholowe w restauracjach, kawiarniach i pubach.

Przychody z turystyki to ponad 45 procent PKB Balearów. W ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba firm świadczących usługi turystyczne wzrosła o 8 procent do ponad 18 tysięcy.

W tym sezonie na Majorce jest wyraźnie mniej turystów niż przed rokiem. – Spodziewaliśmy się spadków, ale nie takiego załamania, jakiego teraz doświadczamy – mówi rzecznik hotelarzy z Majorki w rozmowie z gazetą „Última Hora”.

Co prawda młodych gości spędzających weekendy w Playa de Palma – imprezowej dzielnicy stolicy Majorki Palmy – nie brakuje, ale już osób, które przyjeżdżają na dłużej i wydają więcej, tak. Hotelarze mówią, że w czerwcu wypełnienie hoteli wyniesie 50-60 procent, czyli o 15 punktów procentowych mniej niż przed rokiem – podaje portal t-online.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Zanim Wyjedziesz
Wirtualna Emma doradzi turystom podróżującym po Niemczech
Zanim Wyjedziesz
Baleary chcą więcej zarobić na turystach. Ogłaszają nowy podatek
Zanim Wyjedziesz
Nowe zasady parkowania przy Morskim Oku. „Chcemy poprawić system”
Zanim Wyjedziesz
Na bałtyckiej plaży może być ciepło także zimą. Niemcy podgrzewają turystom siedzenia