Biuro podróży Aktywni+ niewypłacalne. Właściciel zniknął

Marszałek Mazowsza ogłosił dzisiaj niewypłacalność biura podróży Aktywni+ z Warszawy. Dlaczego marszałek, a nie sam touroperator, jak nakazuje ustawa? Bo ten ostatni zniknął.

Publikacja: 08.06.2020 14:07

Biuro podróży Aktywni+ niewypłacalne. Właściciel zniknął

Foto: Fot. materiały promocyjne

Na stronie organizatora można przeczytać komunikat: „UWAGA: W związku z zaistniałą sytuacją i zagrożeniami związanymi z rozprzestrzenianiem się koronawirusa informujemy, że z biurem można kontaktować się mailowo kontakt@aktywniplus.com. W kwestii wyjazdów decyzje będą podejmowane na bieżąco, poinformujemy o nich na stronie internetowej oraz bezpośrednio skontaktujemy się z każdym uczestnikiem nie później niż 7 dni przed planowanym wyjazdem”.

CZYTAJ TEŻ: Biura podróży w kwietniu straciły prawie 100 procent klientów

– Niestety, nie ma kontaktu z właścicielem biura – mówi wicedyrektor departamentu turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie Izabela Stelmańska. – Ani my go nie mamy, jako urząd, ani klienci go nie mają. W tej sytuacji musieliśmy ogłosić niewypłacalność biura.

Aktywni Plus to firma działająca od 2016 roku. Organizowała krótkie wycieczki po Polsce i do krajów ościennych. Ceny – od 109 złotych za imprezę pod tytułem „20.06.2020 Sandomierz – Wąwóz Królowej Jadwigi i Winnica Sandomierska z Aktywni+” po 570 złotych za program „11-14.06.2020 Sudety Zachodnie IV (Śnieżka, Wysoka Kopa, Skalnik, Skopiec) z Aktywni+”.

Gwarancja touroperatora, wystawiona przez TU Europę, opiewa na 32 tysiące złotych i kończy się 19 czerwca tego roku.

– Według naszego rozeznania, wysokość pobranych zaliczek dwukrotnie może przewyższać wysokość gwarancji – wyjaśnia Stelmańska.

Jak wskazuje, część poszkodowanych klientów nie dostanie żadnego odszkodowania, wpłacili bowiem pieniądze na wycieczki jednodniowe, bez noclegu, a takie nie podlegają ochronie przewidzianej przez ustawę o imprezach turystycznych. Pozostali poszkodowani powinni dostać swoje pieniądze, jeśli nie z gwarancji, to z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.

Od wybuchu pandemii to drugi przypadek niewypłacalności biura podróży. W marcu niewypłacalność ogłosiło biuro Tourasia, również z Warszawy.

Na stronie organizatora można przeczytać komunikat: „UWAGA: W związku z zaistniałą sytuacją i zagrożeniami związanymi z rozprzestrzenianiem się koronawirusa informujemy, że z biurem można kontaktować się mailowo kontakt@aktywniplus.com. W kwestii wyjazdów decyzje będą podejmowane na bieżąco, poinformujemy o nich na stronie internetowej oraz bezpośrednio skontaktujemy się z każdym uczestnikiem nie później niż 7 dni przed planowanym wyjazdem”.

CZYTAJ TEŻ: Biura podróży w kwietniu straciły prawie 100 procent klientów

Biura Podróży
W biurach podróży trwa przecena Egiptu. Padł nowy rekord
Materiał Promocyjny
Finansowanie projektów związanych z odnawialnymi źródłami energii
Biura Podróży
Największy koncern turystyczny na świecie opuści londyńską giełdę?
Biura Podróży
Grupa TUI podsumowała rok. „Poszerzamy udział w rynku, już 19 milionów klientów”
Biura Podróży
Rego-Bis: Jako specjaliści od Bałkanów będziemy rosnąć na Albanii i Czarnogórze
Biura Podróży
Sztuczna inteligencja w biurach podróży - OSAT wyjaśnia, jak to działa
Materiał Promocyjny
Jak odróżnić nastoletni bunt od depresji. Poradnik dla nauczycieli