W pierwszym kwartale bieżącego roku rozliczeniowego, który w Grupie TUI rozpoczął się 1 października 2021 roku a zakończy 30 września 2022 roku, z usług firmy skorzystało czterokrotnie więcej gości niż przed rokiem. To pozwoliło zwiększyć przychody pięć razy, do 2,37 miliarda euro. Najlepszy wynik zanotował segment „hotele i resorty” – tu zysk operacyjny (EBIT) wyniósł 61,1 miliona euro wobec minus 95,6 miliona przed rokiem. Średnia cena pokoju wzrosła licząc rok do roku o 12 euro, do 72 euro.
Czytaj więcej
Biuro podróży TUI Poland dostarczyło do Krajowego Rejestru Sądowego zaległe sprawozdania ze swojej działalności. Ujawnia w nich, że pierwszy rok pandemii kosztował je 170 milionów złotych. Zapowiada jednocześnie dużą poprawę wyników w roku 2021.
W pozostałych segmentach w dalszym ciągu widoczne są straty – dla „rynków i linii lotniczych”, czyli tej części działalności Grupy TUI, która obejmuje touroperatorów i przewoźników lotniczych, skumulowana strata operacyjna to 259 milionów euro. W regionie centralnym, do którego należą Niemcy, Polska, Szwajcaria i Austria, jest to minus 55 milionów euro (przed rokiem strata wynosiła 149,4 miliona euro).
Sytuacja poprawiła się też w rejsach wycieczkowych. W analizowanym okresie po morzach i oceanach pływało 14 z 16 statków z floty należącej do Grupy TUI, dla porównania - rok temu służyło pięć z 15. W rezultacie liczba dni/pasażerów wzrosła czterokrotnie, do miliona. EBIT segmentu poprawił się do minus 32 mln euro (rok temu wynosił minus 98 mln euro).
Także TUI Musement (sprzedaż wycieczek, biletów do atrakcji turystycznych i usług dodatkowych) zmniejszył kwartalną stratę sezonową – strata operacyjna wyniosła 13 milionów euro wobec 33 milionów euro przed rokiem. W ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku firma sprzedała 1,1 miliona wycieczek dodatkowych i atrakcji oraz 3,3 miliona transferów, czyli trzy razy więcej niż rok wcześniej.