W czerwcu wycieczki w biurach podróży kupiło 724 tysiące ludzi. To o 11 procent mniej niż rok wcześniej i pięć procent mniej niż w najlepszym dotąd roku 2019.
Najwięcej, bo 432,7 tysiąca klientów (59,7 procent wszystkich) zdecydowało się na wyjazd czarterowy, 196,8 tysiąca (27,2 procent) wybrało wycieczkę krajową (lub do kraju sąsiedniego), a 94,8 tysiąca (13,1 procent) zarezerwowało podróż zagraniczną z biurem, ale innym środkiem transportu niż czarter (regularna linia lotnicza lub autobus).
Czytaj więcej
W 2022 roku do polskich biur podróży zapukało 6,3 miliona klientów. O 19 procent mniej niż w pamiętnym i najlepszym do tej pory w turystyce zorganizowanej roku 2019, czyli przed pandemią. Najszybciej wracają klienci czarterowi, najwolniej korzystający z wycieczek krajowych.
Przesiadka z autokarów do samolotów
Turystyka wyjazdowa ciągle nie może osiągnąć liczby klientów sprzed pandemii. Jak pokazują dane Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego z podsumowania na koniec czerwca, biura podróży odwiedziło w tym roku 4,12 miliona klientów. Było to wprawdzie o 22 procent więcej niż w pierwszym półroczu zeszłego roku, ale o 1 procent mniej niż w 2019 roku, kiedy było ich 4,17 miliona.
W tym czasie czarterów wykupiono 2,15 miliona (52,1 procent), „krajówki” 1,24 miliona (30,1 procent), a innych środków transportu 732 tysiące (17,8 procent).