Reklama

Anex: Kończymy z ofertami dedykowanymi. Każdy agent turystyczny tak samo ważny

Polityką naszej firmy są zasady uczciwej konkurencji i równej dostępności oferty turystycznej. Dlatego projekt oferty dedykowanej nie będzie kontynuowany - pisze w oświadczeniu dyrektor generalny Anex Tour Poland.

Publikacja: 10.04.2024 19:33

Dyrektor generalny Anex Tour Poland Ilker Adiguzel

Dyrektor generalny Anex Tour Poland Ilker Adiguzel

Foto: Anex Tour

To reakcja na zarzut wysunięty pod adresem dwóch touroperatorów przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, które w sobotę wystosowało do swojego środowiska zawodowego list, w którym napisało, że "nie rekomenduje" współpracy z dwoma biurami podróży - Anex Tour Poland i Join UP! Polska.

Oba biura działają w Polsce stosunkowo niedługo i oba, jako jedyne, zgodziły się na propozycję największego agenta turystycznego, Wakacje.pl, żeby specjalnie dla jego klientów przygotować "oferty dedykowane". Chodzi o wyjazdy do hoteli, które poza siecią Wakacje.pl nie będą osiągalne. OSAT oburzyło dzielenie agentów na dwie kategorie, a w konsekwencji podważanie ustalonych przez lata zasad rządzących rynkiem turystycznym, a mówiących, że te same oferty powinny być dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, w tej samej cenie.

Uwagi OSAT poparł wiceprezes największego polskiego touroperatora, Itaki, Piotr Henicz. W jego wypowiedzi, jakiej udzielił naszemu serwisowi, padło więcej zastrzeżeń do Wakacje.pl. Henicz zapowiedział wręcz rozważenie rozwiązania umowy z tym agentem.

Z Heniczem polemizował z kolei prezes Wakacje.pl Dariusz Górzny, broniąc polityki swojej firmy. Jednocześnie Górzny zapowiedział zakończenie "projektu ofert dedykowanych". "Chciałbym (...) poinformować, że już od tygodnia nie oferujemy produktu dedykowanego z Anex Tour Poland i nie ma to związku z przedmiotową wypowiedzią Itaki. Podobne ustalenia poczyniliśmy także wspólnie z JoinUP!" - napisał do naszej redakcji.

Czytaj więcej

Rośnie sprzedaż wakacji w biurach podróży. Zanosi się na nowy rekord
Reklama
Reklama

Poniżej publikujemy w całości stanowisko dyrektora generalnego Anexu Tour Poland Ilkera Adiguzela

W odpowiedzi na pismo otrzymane od Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych oraz publikację na portalu turystyka.rp.pl z dnia 05.04.2024 roku pragniemy zapewnić, że jako Organizator Turystyczny oraz podmiot prawa polskiego i europejskiego dokładamy wszelkiej należytej staranności, aby zapewnić uczciwą i transparentną współpracę ze wszystkimi agentami turystycznymi. Dbamy o dobre relacje ze wszystkimi partnerami i jesteśmy otwarci na wszelkiego rodzaju uwagi, sugestie, czasem, jeżeli potrzeba również krytykę.

Od początku naszej działalności polityka naszej firmy była skierowana na ścisłą współpracę z każdym agentem. Każdy agent turystyczny był i jest dla nas tak samo ważny. Stąd takie same warunki prowizyjne dla każdego partnera, brak obostrzeń dotyczących podpisania umowy agencyjnej czy minimalnych planów sprzedaży. Każdy agent, niezależnie od skali działalności, jest dla nas tak samo ważny.

Zapewniamy, że polityką naszej firmy są przede wszystkim zasady uczciwej konkurencji oraz równej dostępności oferty turystycznej dla wszystkich agentów, dlatego w świetle zaistniałej sytuacji projekt oferty dedykowanej nie będzie kontynuowany.

Wierzymy, że nasza decyzja przyniesie pozytywne skutki dla całej branży i wyjaśni zaistniałą sytuację.

Nasze decyzje zawsze opierają się na lojalnym partnerstwie, dlatego przyjmujemy wszystkie argumenty, które zapewnią korzyści biznesowe dla wszystkich uczestników rynku, a w szczególności dla Klientów końcowych.

Reklama
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Sąd: Odwołanie lotu pokrzyżowało plany? Należy się i zwrot pieniędzy, i odszkodowanie
Biura Podróży
Zmiana kierunku ruchu cen w biurach podróży. Po spadkach wzrost kosztów wakacji 2026
Biura Podróży
Koncern TUI: W tym roku mieliśmy 34,7 miliona klientów. Najlepszy wynik w historii
Biura Podróży
TUI Poland z umową na czartery za prawie miliard złotych. „Nawet trzy loty dziennie”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama