ESky.pl: Ubiegłoroczna sprzedaż urosła o ponad 80 procent

Fot. eSky.pl

W 2019 roku eSky.pl, agent turystyczny działający online, wypracował ponad 2,3 miliarda złotych przychodu. To o ponad 80 procent więcej niż rok wcześniej.

Wartość ubiegłorocznej sprzedaży firmy (Total Transaction Value – TTV) wyniosła ponad 2,3 miliarda złotych – podaje eSky w komunikacie. Wynik ten jest o 81 procent lepszy od poprzedniego. Z kolei liczba rezerwacji w serwisie eSky.pl wzrosła o 65 procent i wyniosła ponad 2 miliony.

– W 2019 roku oprócz rosnącej sprzedaży widać było zdecydowany wzrost koszyka zakupowego. Świadczy to o tym, że klienci coraz częściej wykupują usługi dodatkowe, takie jak ubezpieczenia podróżne, rezerwują noclegi w hotelach lub wynajmują samochody – komentuje wiceprezes eSky.pl, Łukasz Neska, cytowany w komunikacie.

W ubiegłym roku eSky.pl zadebiutował w dwóch regionach świata – w Afryce (Republika Południowej Afryki) oraz w Australii i Oceanii (Nowa Zelandia). Natomiast w Europie sprzedaż swoich usług rozpoczął w Skandynawii, Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Niderlandach, Belgii i we Włoszech. Oprócz tego eSky wszedł na kolejne rynki Ameryki Południowej, między innymi do Chile, Argentyny i Meksyku.

CZYTAJ TEŻ: Więcej eSkya w Europie i Amerykach

Początek tego roku był bardzo obiecujący, wręcz rekordowy – głosi komunikat. W styczniu wartość sprzedaży (TTV) wyniosła ponad 232 miliony złotych i była o prawie 50 procent większa niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Z kolei luty, pomimo rozwijającej się epidemii w Azji i Europie, zakończył się z wzrostem na poziomie 43 procent, licząc rok do roku. Choć w marcu pandemia opanowała już cały świat, cały pierwszy kwartał zakończył się „znacznym wzrostem sprzedaży”.

Esky.pl wskazuje, że bardzo dobre wyniki finansowe w 2019 roku i na początku bieżącego roku wynikają zarówno z ekspansji międzynarodowej, jak i rozwoju oferty produktowej, w tym pakietów lot+hotel, city breaków i połączeń typu multiline złożonych z ofert różnych linii lotniczych – tanich, regularnych i czarterowych – zazwyczaj nie współpracujących ze sobą.

Początkowo koronawirus, który szerzył się w Azji, nie miał większego wpływu na wyniki sprzedażowe firmy. Na przełomie lutego i marca, gdy epidemia wybuchła we Włoszech, a linie lotnicze zaczęły odwoływać loty, zarząd musiał opracować nową strategię działania. Obejmuje ona „wdrożenie planu oszczędnościowego, a także wewnętrzną reorganizację struktur pracowniczych, aby efektywniej wykorzystać zasoby firmy w okresie przestoju”.

ZOBACZ TAKŻE: Esky.pl walczy o powrót 5 tysięcy klientów z zagranicy

Łukasz Neska wskazuje, że dopiero teraz widać, jak ważna jest obecność na wielu rynkach, która pozwala „zdywersyfikować sprzedaż”. – Rynki uruchomione w 2019 roku, między innymi Meksyk, obecnie odgrywają kluczową rolę w sprzedaży firmy – podkreśla.

Esky.pl przewiduje, że popyt na podróże powinien zacząć się odradzać w czerwcu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koniec umowy Intercity z T-Mobile

Po około 4 latach wygasła umowa T-Mobile Polska z PKP Intercity, na mocy której ...

Betlej: Statystycznie wyspy bezpieczniejsze dla turystów niż Polska

Wyspy Morza Śródziemnego, w tym greckie, to jedne z najbezpieczniejszych miejsc na wakacje, jeśli ...

Cracovia popłynie do Ystad

Jutro prom Cracovia wyruszy w swój pierwszy rejs do szwedzkiego portu w Ystad – ...

Booking.com sprzedaje bilety na przeloty

Booking.com zaczął właśnie – oprócz pośredniczenia w wynajmowaniu turystom mieszkań – sprzedawać na siedmiu ...

Jarosław Nowak prezesem Elbestu Hotels

Jarosław Nowak objął stanowisko prezesa zarządu ogólnopolskiej sieci hoteli Elbest Hotels. Do Elbest Hotels ...

Zmiana prezesa PPL: Wojtera za Szpikowskiego

Minister infrastruktury powołał nowego prezesa Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”. Został nim Stanisław Wojtera. Wojtera ...