ESky.pl: Ubiegłoroczna sprzedaż urosła o ponad 80 procent

Fot. eSky.pl

W 2019 roku eSky.pl, agent turystyczny działający online, wypracował ponad 2,3 miliarda złotych przychodu. To o ponad 80 procent więcej niż rok wcześniej.

Wartość ubiegłorocznej sprzedaży firmy (Total Transaction Value – TTV) wyniosła ponad 2,3 miliarda złotych – podaje eSky w komunikacie. Wynik ten jest o 81 procent lepszy od poprzedniego. Z kolei liczba rezerwacji w serwisie eSky.pl wzrosła o 65 procent i wyniosła ponad 2 miliony.

– W 2019 roku oprócz rosnącej sprzedaży widać było zdecydowany wzrost koszyka zakupowego. Świadczy to o tym, że klienci coraz częściej wykupują usługi dodatkowe, takie jak ubezpieczenia podróżne, rezerwują noclegi w hotelach lub wynajmują samochody – komentuje wiceprezes eSky.pl, Łukasz Neska, cytowany w komunikacie.

W ubiegłym roku eSky.pl zadebiutował w dwóch regionach świata – w Afryce (Republika Południowej Afryki) oraz w Australii i Oceanii (Nowa Zelandia). Natomiast w Europie sprzedaż swoich usług rozpoczął w Skandynawii, Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Niderlandach, Belgii i we Włoszech. Oprócz tego eSky wszedł na kolejne rynki Ameryki Południowej, między innymi do Chile, Argentyny i Meksyku.

CZYTAJ TEŻ: Więcej eSkya w Europie i Amerykach

Początek tego roku był bardzo obiecujący, wręcz rekordowy – głosi komunikat. W styczniu wartość sprzedaży (TTV) wyniosła ponad 232 miliony złotych i była o prawie 50 procent większa niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Z kolei luty, pomimo rozwijającej się epidemii w Azji i Europie, zakończył się z wzrostem na poziomie 43 procent, licząc rok do roku. Choć w marcu pandemia opanowała już cały świat, cały pierwszy kwartał zakończył się „znacznym wzrostem sprzedaży”.

Esky.pl wskazuje, że bardzo dobre wyniki finansowe w 2019 roku i na początku bieżącego roku wynikają zarówno z ekspansji międzynarodowej, jak i rozwoju oferty produktowej, w tym pakietów lot+hotel, city breaków i połączeń typu multiline złożonych z ofert różnych linii lotniczych – tanich, regularnych i czarterowych – zazwyczaj nie współpracujących ze sobą.

Początkowo koronawirus, który szerzył się w Azji, nie miał większego wpływu na wyniki sprzedażowe firmy. Na przełomie lutego i marca, gdy epidemia wybuchła we Włoszech, a linie lotnicze zaczęły odwoływać loty, zarząd musiał opracować nową strategię działania. Obejmuje ona „wdrożenie planu oszczędnościowego, a także wewnętrzną reorganizację struktur pracowniczych, aby efektywniej wykorzystać zasoby firmy w okresie przestoju”.

ZOBACZ TAKŻE: Esky.pl walczy o powrót 5 tysięcy klientów z zagranicy

Łukasz Neska wskazuje, że dopiero teraz widać, jak ważna jest obecność na wielu rynkach, która pozwala „zdywersyfikować sprzedaż”. – Rynki uruchomione w 2019 roku, między innymi Meksyk, obecnie odgrywają kluczową rolę w sprzedaży firmy – podkreśla.

Esky.pl przewiduje, że popyt na podróże powinien zacząć się odradzać w czerwcu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rainbow ma umowę z Travel Service na czartery

131 milionów złotych – na tyle opiewa umowa spółki Rainbow Tours, właściciela biura podróży ...

Niemcy kupili największe biuro podróży w Czechach

Czeski touroperator Fischer został częścią DER Touristik. Jak informuje koncern, po tym jak w ...

Lato nad Bałtykiem. Samorządy głowią się, jak przyjąć turystów

Świnoujście przygotowuje kampanię reklamową, Sopot czeka na realne wytyczne w sprawie organizacji plaż, a ...

Traveldata: Spora przecena wakacji na Kos i Korfu

Najwięcej najtańszych wyjazdów do Egiptu miał Coral Travel. W cenach wakacji do Grecji przodowały ...

Betlej: Ile straciły przez niskie ceny biura podróży?

Zyski biura podróży Rainbow spadły w pierwszych trzech kwartałach tego roku o dwie trzecie ...

Betlej: Europa dwóch prędkości koronawirusa

Pokazanie na mapach gęstości występowania koronawirusa pozwala zracjonalizować strach przed nieznanym. Dlatego Traveldata w ...