Hotele RIU mają za sobą świetny rok. „2023 będzie jednak inny”

W zeszłym roku sieci hotelowej Riu udało się zapomnieć o kryzysie covidowym i przywrócić normalną działalność operacyjną na prawie wszystkich rynkach. Dzięki temu firma zbudowała solidną podstawę, która pozwoli jej przetrwać budzący obawy 2023 rok.

Publikacja: 20.01.2023 08:57

Hotele RIU mają za sobą świetny rok. „2023 będzie jednak inny”

Foto: PAP/EPA, Alonso Cupul

6 milionów gości obsłużyły w zeszłym roku hotele RIU, informuje współwłaściciel sieci Luis Riu na firmowym blogu. Przychody koncernu wzrosły do 2,9 miliarda euro i były o 111 procent większe, licząc rok do roku i o 30 procent w porównaniu z 2019 rokiem.

Pod koniec 2022 roku pod marką RIU działało 96 obiektów w 20 krajach, które łącznie mają 49,3 tysiąca pokojów, firma zatrudnia w sumie 34,2 tysiąca osób. Sieć powiększyła się o kilka obiektów - w lutym uruchomiony został Riu Plaza Manhattan Times Square w Nowym Jorku, potem otwarty został pierwszy hotel w Senegalu, dwa kolejne zaczęły działać w Meksyku, a na Maderze, Wyspach Zielonego Przylądka, w Meksyku i na Zanzibarze przeprowadzone zostały poważne renowacje.

Choć miniony rok upłynął pod znakiem rosnących kosztów, to udało się osiągnąć pozytywne wyniki finansowe, ponieważ na etapie planowania na 2022 rok menedżerowie ciągle jeszcze zakładali ograniczenie kosztów. Było to oczywiście możliwe także dzięki dużemu popytowi, który sprawił, że nie trzeba było obniżać cen, by zapełnić pokoje.

Czytaj więcej

W hotelach sporo wolnych miejsc na ferie. Rezerwacje spadły o 30 procent

2023 rok będzie jednak inny. Luis Riu mówi, że odłożony popyt, który był obserwowany przed rokiem, osłabnie głównie w strefie euro. To właśnie dlatego firma liczy się z tym, że miejsca będą się zapełniać w ostatniej chwili, nie wyklucza również konieczności udzielania zniżek. Z kolei na głównych rynkach źródłowych Ameryk sytuacja powinna być bardziej stabilna.

Riu przyznaje, że sieć będzie musiała zmierzyć się z wyższymi kosztami, bo drożeją towary spożywcze, energia, ale też pieniądze, ponieważ stopy procentowe potroiły się w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Nawet jeśli sytuacja trochę się zmienia, to jednak spadek cen następuje wolniej niż ich wzrost. Menedżer, choć, jak sam twierdzi, jest optymistą, przyznaje, że branża hotelarska nigdy nie będzie w stanie przenieść wszystkich rosnących kosztów na klientów, dlatego w dużej części będzie je musiała pokrywać z własnych marż.

W tym roku RIU planuje zrealizować duże projekty w Londynie, na Mauritiusie, w Ameryce Północnej i na Jamajce. Przeprowadzi też remonty na Gran Canarii, w Cancun, Punta Cana i na Mauritiusie. Z kolei w przyszłym roku otwarte mają zostać hotele w Chicago i Toronto.

6 milionów gości obsłużyły w zeszłym roku hotele RIU, informuje współwłaściciel sieci Luis Riu na firmowym blogu. Przychody koncernu wzrosły do 2,9 miliarda euro i były o 111 procent większe, licząc rok do roku i o 30 procent w porównaniu z 2019 rokiem.

Pod koniec 2022 roku pod marką RIU działało 96 obiektów w 20 krajach, które łącznie mają 49,3 tysiąca pokojów, firma zatrudnia w sumie 34,2 tysiąca osób. Sieć powiększyła się o kilka obiektów - w lutym uruchomiony został Riu Plaza Manhattan Times Square w Nowym Jorku, potem otwarty został pierwszy hotel w Senegalu, dwa kolejne zaczęły działać w Meksyku, a na Maderze, Wyspach Zielonego Przylądka, w Meksyku i na Zanzibarze przeprowadzone zostały poważne renowacje.

Hotele
Barcelona podnosi podatek turystom. Woli mniej, ale za to zamożniejszych gości
Nowe Trendy
Dubaj wita cyfrowych nomadów razem z Airbnb. „Żyj i pracuj, gdzie tylko chcesz”
Hotele
Greckim hotelom brakuje pracowników. Będą ich szukać za granicą
Popularne Trendy
Polski Bon Turystyczny - do wykorzystania zostały 393 miliony złotych
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
Popularne Trendy
Tunezja: To będzie dobry rok w turystyce. Liczymy na powrót Rosjan