Czerwcówka w dobrej cenie. „Najtańszy długi weekend w tym roku”

Zainteresowanie wyjazdami w długi czerwcowy weekend (8-11 czerwca) jest większe niż w zeszłym roku - donosi portal Travelist.pl. Wskazuje na to większa o 35 procent liczba transakcji. Popyt napędzają między innymi ceny, które są niższe niż na Wielkanoc czy majówkę.

Publikacja: 06.06.2023 13:58

Czerwcówka w dobrej cenie. „Najtańszy długi weekend w tym roku”

Foto: Travelist

Długi weekend czerwcowy cieszy się w tym roku większą popularnością niż w zeszłym - wskazują dane portalu Travelist.pl. W maju liczba wyszukiwań noclegów na tzw. czerwcówkę była większa niż w 2022 i 2019 roku. W pierwszych dniach czerwca prawie 30 procent wszystkich sprawdzanych w serwisie terminów obejmowało zbliżający się długi weekend. Dla porównania w tym samym okresie ubiegłego roku wskaźnik ten wyniósł 17 procent. To przekłada się również na liczbę transakcji - tych już teraz jest aż o 35 procent więcej niż w 2022 roku, choć nadal nieco mniej niż przed pandemią.

Mimo inflacji, zauważa Travelist.pl, turyści nie rezygnują z wyjazdów, choć starają się szukać oszczędności, na przykład polując na specjalne okazje czy dodatkowe zniżki. W tym kontekście duże zainteresowanie wyjazdami na Boże Ciało nie dziwi, ponieważ będzie to najtańszy jak dotychczas długi weekend w tym roku.

- W okresie wielkanocnym za nocleg dla dwóch osób w hotelach prezentowanych na naszej stronie, czyli głównie cztero- i pięciogwiazdkowych, ze śniadaniami lub dwoma posiłkami i dodatkowymi atrakcjami w pakiecie, turyści musieli zapłacić średnio 587 złotych. Podobnie było w majówkę, kiedy doba kosztowała średnio 586 złotych - mówi dyrektor ds. handlowych w Travelist.pl Eliza Maćkiewicz, cytowana w komunikacie.

- Na Boże Ciało natomiast ceny kształtują się obecnie na poziomie 568 złotych, warto więc nawet w ostatniej chwili rozważyć wyjazd, zwłaszcza że niemal 30 procent obiektów dostępnych na Travelist.pl ma jeszcze wolne terminy - dodaje.

Czytaj więcej

Hotelarze cieszą się z powrotu gości. Za nimi udany kwiecień i majówka

Aktualnie średnia długość rezerwacji na Boże Ciało wynosi 3,44 dnia - to więcej niż na Wielkanoc czy majówkę, kiedy wynosiła 2,73 i 3,37 dnia.

Największym zainteresowaniem użytkowników Travelist.pl cieszą się obiekty nad Bałtykiem. Długi czerwcowy weekend planuje spędzić w nich ponad 39 procent klientów portalu. Spora część, bo prawie 27 procent, uda się w góry. Pierwszą trójkę zamykają miasta, do których wybiera się prawie 14 procent rezerwujących. Poza podium znalazły się obiekty nad jeziorami z 12-procentowym udziałem w transakcjach obejmujących czerwcówkę.

- Ceny w trzech najpopularniejszych regionach są aktualnie niższe niż w majówkę. Spadki widać przede wszystkim w górach, gdzie za nocleg w hotelu dla dwóch osób trzeba zapłacić o około 14 procent mniej niż w trakcie weekendu majowego. Nad morzem różnica ta na korzyść rezerwujących wynosi 4 procent, a w najpopularniejszych miastach Polski 5 procent - mówi Eliza Maćkiewicz.

Najpopularniejsze miejscowości na Boże Ciało to Kołobrzeg, Mielno, Kraków, Karpacz, Szklarska Poręba, Ostróda, Gdańsk, Międzyzdroje, Zakopane i Iława.

Długi weekend czerwcowy cieszy się w tym roku większą popularnością niż w zeszłym - wskazują dane portalu Travelist.pl. W maju liczba wyszukiwań noclegów na tzw. czerwcówkę była większa niż w 2022 i 2019 roku. W pierwszych dniach czerwca prawie 30 procent wszystkich sprawdzanych w serwisie terminów obejmowało zbliżający się długi weekend. Dla porównania w tym samym okresie ubiegłego roku wskaźnik ten wyniósł 17 procent. To przekłada się również na liczbę transakcji - tych już teraz jest aż o 35 procent więcej niż w 2022 roku, choć nadal nieco mniej niż przed pandemią.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Sopocki hotel Grand przechodzi w polskie ręce. Inwestor wyda ponad 200 mln złotych
Hotele
Drożeją noclegi w Berlinie. Władze podnoszą opłaty
Hotele
Grecy też wściekli na Booking.com. Szykują pozwy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Hotele
Hiszpańscy hotelarze będą walczyć o odszkodowania od Booking.com
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką