Planując wakacje i szukając atrakcji, 72 procent Polaków korzysta z kanałów cyfrowych - wynika z raportu przygotowanego przez platformę płatności Adyen („Adyen Retail Report 2023”), o czym ta informuje w komunikacie prasowym.
Prawie połowa ankietowanych przyznaje, że na znalezienie atrakcyjnej oferty poświęca dziś zdecydowanie więcej czasu niż kiedyś. Wybierając nocleg, klienci zwracają uwagę nie tylko na miejsce, cenę i wystrój wnętrza, ale też udogodnienia technologiczne.
Zdalnie, szybko i wygodnie
Rozwiązaniem technologicznym, które ankietowani przez Adyen oznaczali jako wybierane najczęściej, jest self-checkout (68 procent). Klienci chcą, żeby branża hotelarska przestawiła się na cyfrową obsługę klienta, wprowadzając np. rozwiązania ograniczające kontakt międzyludzki, jednak jedynie 12,5 procent przedstawicieli polskiego rynku usług przyznaje, że umożliwia już np. rozliczenia za pomocą jednego kliknięcia.
Czytaj więcej
Zdaniem naukowców dobre oceny, jakie hotele, bary i restauracje dostają od zadowolonych klientów, mogą być równie skutecznym narzędziem sprzedaży jak rabat. Turyści chętniej wydają pieniądze na sprawdzone oferty, do tanich, ale mało znanych podchodzą z rezerwą.
Z drugiej strony firmy potwierdzają, że w nadchodzących miesiącach planują inwestycje w technologie ograniczające kontakt międzyludzki - dotyczy to nie tylko przyjazdu/wyjazdu z hotelu, ale także doświadczeń związanych z pobytem, np. bezkontaktowego zamawiania posiłków i płatności za dodatkowe usługi, np. zabiegi spa.