Wyniki lipca były lepsze od czerwcowych w obiektach wypoczynkowych i nieco słabsze w hotelach biznesowych, co wynika z trwających wakacji - pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w komunikacie podsumowującym wyniki najnowszej ankiety.
W porównaniu z lipcem ubiegłego roku hotele utrzymały obłożenie na zbliżonym poziomie, na uwagę zasługuje jednak wyraźne zwiększenie odsetka obiektów, które uzyskały wyższe średnie ceny.
Hoteli z frekwencją poniżej 30 procent było 8 procent , obłożenie powyżej 50 procent zanotowało zaś 77 procent (tyle samo co w czerwcu), w tym prawie połowa (47 proc.) powyżej 70 procent (również tyle samo co w czerwcu).
Prawie dwie trzecie hoteli biznesowych uzyskało obłożenie powyżej 50 procent , w tym 26 procent powyżej 70 procent. To wyniki gorsze niż w czerwcu o około 13 punktów procentowych. Frekwencji 30 procent nie osiągnęło 14 procent hoteli.
W obiektach wypoczynkowych obłożenie było zdecydowanie większe niż miesiąc temu: 86 procent hoteli zapełniło się w więcej niż połowie, w tym 70 procent miało obłożenie powyżej 70 procent. Obiektów, które zanotowały frekwencję poniżej 30 procent, było tylko 3 procent.