Jak pokazuje analiza przeprowadzona przez Federalne Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Lotniczego (BDL), tak zwane tanie linie lotnicze nie przywróciły w Niemczech swojego oferowania do poziomu sprzed pandemii. W efekcie oferta wylotów z Niemiec rośnie wolniej. Z badania wynika, że liczba dostępnych miejsc wzrosła o 37 procent w porównaniu z poprzednim rokiem i odpowiada 77 procentom wielkości sprzed kryzysu. Przewoźnicy przenoszą swoje programy do innych krajów europejskich.
Czytaj więcej
Strajki w Eurowings mają swoje pierwsze konsekwencje - przewoźnik zadecydował o wstrzymaniu planów rozwojowych. Pracowników poinformował o tym w wewnętrznym piśmie, w którym zapowiedział ograniczenie powiększenia liczby samolotów w swojej flocie.
Nie oznacza to jednak, że nie ma rozwoju, jak pokazują jednak rozkłady lotów na sezon zimowy, w najbliższych miesiącach przede wszystkim zwiększać się będzie ruch międzykontynentalny i turystyczny.
Generalnie tej zimy z Niemiec będzie dostępnych 269 tras między Europą a innymi kontynentami – to 83 procent wartości z 2019 roku. Szczególnie dobrze rozwija się ruch do Ameryki Północnej, a liczba połączeń dochodzi już do 95 procent programu zimowego 2018/2019, choć jest to wskaźnik ilościowy, bo tras jest 48 wobec 52 sprzed trzech lat. Powoli powraca też ruch do Azji, a liczba lotów podwoiła się wobec stanu sprzed roku. Rodzajów połączeń będzie w sumie 51, czyli o 16 więcej niż w poprzednim sezonie zimowym. Ożywienie ruchu widać głównie w dwóch niemieckich hubach – we Frankfurcie i w Monachium.
W wypadku ruchu po Europie odbudowa doszła do 76 procent sprzed pandemii. Pasażerowie będą mogli wybierać spośród 880 tras, czyli 10 mniej niż przed rokiem, choć przy zwiększeniu częstotliwości o 35 procent. W przewozach typowo turystycznych kierunków będzie o 64 procent więcej niż przed rokiem. Europejskie linie lotnicze zwiększyły swoją przepustowość o 39 procent, osiągając 79 procent poziomów sprzed pandemii. Inaczej sprawa wygląda w ruchu point-to-point: linie zaoferują tylko o 20 procent więcej miejsc wobec stanu sprzed roku, co przekłada się na wielkość oferty odpowiadającej zaledwie 57 procentom z zimy 2019/2020. Jest to również o 34 procent mniej niż latem 2022 roku.