Jak podaje Lotnisko Chopina w komunikacie podsumowującym zeszły rok, w 2021 roku trzy razy udało mu się przekroczyć granicę miliona pasażerów w ciągu jednego miesiąca, a na koniec roku bilans wyniósł ponad 7,47 miliona obsłużonych pasażerów, co stanowi wzrost o 36 procent w stosunku do roku 2020 i jest wynikiem o 2 procent wyższym, niż zakładały prognozy, ale nadal 40 procent mniejszym niż w 2019 roku. Chociaż to dobry wynik, ponieważ „procentowa odbudowa ruchu pasażerskiego (…) stawia Lotnisko Chopina przed takimi lotniskami jak: Praga, Budapeszt, Wiedeń, Berlin, Kopenhaga i Helsinki”.

Czytaj więcej

Buzz szuka pilotów w Polsce. Planuje przeszkolić 300 uczniów szkół lotniczych

Prawie 64 procent pasażerów podróżowało na pokładach przewoźników tradycyjnych. Podróże z liniami niskokosztowymi wybrało ponad 16 procent pasażerów, a czartery – około 20 procent.

Najpopularniejszym przewoźnikiem regularnym pozostawał PLL LOT, który ma prawie 60 proc. udziału w przewozach pasażerskich w tym porcie. Na drugim miejscu znajdował się Wizz Air z niespełna 20-procentowym udziałem, a na trzecim – Lufthansa.

Liczba realizowanych tras regularnych w 2021 roku wyniosła 140 i była wyższa niż

w szczytowym 2019 roku, kiedy realizowano 131 tras regularnych. Do rozkładu w 2021 roku wróciło 109 tras, które funkcjonowały w 2019 roku oraz pojawiło się 27 nowych – tras głównie wakacyjnych, w sezonie letnim.

Najwięcej pasażerów skorzystało z przelotów na trasach regularnych, do i z Paryża, Londynu, Frankfurtu, Kijowa i Amsterdamu. A jeśli chodzi o czartery najchętniej wybierali Antalyę, Hurghadę, Marsa Alam, Rodos i Heraklion.

Do Antalii w sezonie letnim operowało aż ośmiu przewoźników, w tym trzech z nich (Corendon, SunExpress i Turkish Airlines) wykonywało loty w ruchu regularnym, co było nowością na rynku – odnotowuje komunikat.

Czytaj więcej

Lotnisko w Radomiu ma logo. „Wpisuje się w rodzinność i wakacyjność”
Autopromocja
ORZEŁ INNOWACJI

Konkurs dla startupów i innowacyjnych firm

WEŹ UDZIAŁ

Prognozy wskazują, że 2022 rok powinien być zdecydowanie lepszy od minionego. Pasażerowie nadal chętnie podróżują samolotem, a powoli również przyzwyczajają się do życia w warunkach pandemii.

- Spodziewamy się dalszego powrotu tras zamkniętych od 2020 roku, także przewoźników takich jak UIA, Brussels Airlines i Air Baltic, kolejnych nowych tras i nowych przewoźników, w zapowiadanego wcześniej Air Seychelles – wyjaśnia cytowana w komunikacie Anna Dermont, dyrektor Biura Marketingu i PR.